Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Emotionelle kundetyper

Kom og få en introduktion til en anden vinkel på vores arbejde med målgrupper. I stedet for at opdele kunder efter f.eks. alder, bopæl, indkomst og interesser, kan du fokusere på, hvad der på det følelsesmæssige plan giver kunderne lyst til at foretage et køb.

emotionelle-kundetyper

Rob Curran

Hvornår

27. februar 2019 17:00-20:00

Hvor

København. Præcis adresse meddeles de tilmeldte. Vis på kort

Pris

Gratis, dog betales der 100 kr. i no show fee ved afbud efter 20. februar eller ved udeblivelse.

** Arrangementet er kun for medlemmer af Visuelt Forum **

Vi arbejder alle ud fra en intuitiv viden om, hvordan vi kan designe til - og kommunikere med - vores kunder (og vores kunders kunder). Men vi er stærkest i at arbejde med dem, der ligner os selv. Simpelthen fordi vores viden der er dybest og mest facetteret. Uden at sætte ord på det kan vi nærmest mærke, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Men oftest skal vi ikke arbejde for dem, der ligner os selv. Og der ligger kimen til mange misforståelser og frustrationer. 

Fire kundetyper
Emotionelle kundetyper er en forskningsbaseret - og praktisk - metode til at opdele en kundegruppe i mindre og mere håndterbare segmenter. Der er fire grundlæggende kundetyper. Hver af dem er drevet af et ønske om at opnå velbehag – det er bare meget forskelligt, hvordan de opnår velbehag. Og det kan svinge, alt efter hvilken situation de er i. Det er altså ikke en personlighedstype, men et værktøj, der kan præcisere vores arbejde og forståelse for kunderne/målgruppen. 

Underviser: Bolette Obbekær er webdesigner, WordPress-nørd og rådgiver i kundetyper. Se mere her https://obbekaer.dk