AFHOLDT. Strategisk email-marketing med MailChimp
Få inspiration og indblik i hvordan du kan arbejde strategisk med nyhedsbreve og direct marketing med MailChimp. Se eksempler på, hvordan Christa Puch Nielsen til dagligt arbejder med email-marketing hos bureauet Relevans. Bureauet laver især ”Business-to-Business”-kampagner, hvor indhold og kommunikation målrettes den specifikke modtager ved hjælp landingpages og de værktøjer, der bl.a. findes i MailChimp.
Hvornår
26. marts 2019 17:00-20:00
Hvor
København. Præcis adresse meddeles de tilmeldte.
Pris
Gratis, dog betales der 100 kr. i no show fee ved afbud efter 19. marts eller ved udeblivelse.
Type
Inspirationskursus
** Arrangementet er kun for medlemmer af Visuelt Forum **
I løbet af aftenen vil vi gennemgå:
- Hvad er email marketing og hvorfor bruge MailChimp?
- Strategi, timing og flows
- Indsamling af permissions samt data til segmentering
- Relevant indhold og kommunikation – brug af “call-to-action” og forskellige adfærdspsykologiske greb.
- Tips og tricks til indstillinger og work-arounds i MailChimp
Arrangementet henvender sig til dig, som ønsker at få tips og idéer til, hvordan du kan bruge MailChimp effektivt til kommunikation og salg. Du får mest ud af foredraget, hvis du allerede ved, hvad MailChimp er og har prøvet at bruge det.
Hvis du er nybegynder, kan du dog stadig få noget ud af foredraget i forhold til indhold og marketing. Men du bør måske se denne video, så du har en idé om, hvordan MailChimp fungerer:
VIDEO (30 min) "Sending your first newsletter"
NB: De sidste 3 minutter om Automation er forældet.
https://www.melyssagriffin.com/mailchimp-tutorial/
Efter kurset får du en samling af links og materiale, som kan hjælpe dig i gang med MailChimp – lige fra opstart som nybegynder til avanceret ekspertviden.
I løbet af aften vil vi IKKE gennemgå:
- Hvordan opretter jeg et login og en konto i MailChimp?
- Hvordan sætter jeg en mail op – laver layout og sender den?
- Hvordan opretter jeg udsendelseslister?
- Hvordan koder jeg mine egne templates?
Christa Puch Nielsen har arbejdet som grafisk designer siden 2003 på forlag og bureau – og har arbejdet for Relevans (https://relevans.dk), specifikt med e-mail marketing de sidste 3 år. Dette foredrag har også været holdt for HK Grafisk Hovedstaden.