Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Talere

KOM18 har fokus på samspillet mellem teknologi og relationer. Vi zoomer ind på dialogværktøjer, data og menneskelige relationer, og dagen bliver spækket med inspirerende og levende oplæg.

portrætfoto: Zack Exley

Victor Grigas

Zack Exley, Digital kampagnechef for Bernie Sanders' kampagne 2016.
Som chefrådgiver på en historisk præsidentkampagne var Zack Exley med til at føre Bernie Sanders fra de bagerste rækker i det demokratiske parti til at være en af favoritterne til at indtage det Hvide Hus. Med en helt ny tilgang til mobilisering af græsrødder og almindelige borgere lykkedes det at skabe et stort momentum med små budgetter og få fuldtidsansatte. Zack Exley vil på KOM18 fortælle os om arbejdet med at udnytte Bernie Sanders autentiske måde at kommunikere på både digitalt og via stormøder på sportsarenaer landet over.

 

Portrætfoto: Ilse Lærke Kristensen

Thomas Degner

Ilse Lærke Kristensen, kommunikationschef hos Dyrenes Beskyttelse.
Ved KOM18 vil Ilse Lærke Kristensen fortælle om kampagnen "Burgris - Nej tak". Kampagnen fik i løbet af kort tid startet en debat om grises vilkår, indsamlet mere end 36.000 underskrifter og var medvirkende til ændring af lovgivning og øget politisk fokus på grises velfærd. Alt sammen på et begrænset budget og få ressourcer.

Portrætfoto: Camilla W. Poulsen

PR

Camilla W. Poulsen, Head of Marketing hos Devoteam.
Camilla W. Poulsen løfter sløret for, hvordan Management Consulting-huset Devoteam har opnået meget mere end ekstern positionering via et gennemført Employee Advocacy-program. At give medarbejderne mulighed for at stå som afsendere af virksomhedens budskaber har givet dem en ny kultur af intern engagement, energi og begejstring. 

Portrætfoto: Ina Rosen

Kreditering følger

Ina Rosen, digital direktør hos Operate og kommentator hos Berlingske.
Datadrevet kommunikation har potentialet til at skabe tætte og langvarige relationer til kunder og andre vigtige målgrupper. Men hvordan ser de gode løsninger ud? Og hvad er indsigten bag? Ina Rosen inspirerer os og viser eksempler på den bedst eksekverede datadrevne kommunikation.

Portrætfoto: Rune Langhoff

Kreditering følger

Rune Langhoff, presserådgiver hos Alternativet.
Hvordan synes Alternativet selv det går? Partiet insisterer på åbenhed og offentliggør eksempelvis private donationer, detaljerede mødereferater og samtlige medieaftaler om solohistorier. Men hvad sker der, når presse og politiske modstandere bruger åbenheden til at lave negative historier? Rune Langhoff fortæller, hvad der sker, når principperne bliver tryktestet i hård modvind. 

Porttrætfoto: Henrik Gregor Knudsen

Agnete Schlichtkrull

Henrik Gregor Knudsen, medieforsker hos DR Medieforskning.
Internationale giganter og ny teknologi kæmper side om side med danske publicister og traditionelle broadcast-medier om danskernes opmærksomhed. Henrik Gregor Knudsen deler friske tal om mediernes udvikling i Danmark og giver indblik i, hvor danskerne og deres medievaner er på vej hen.

Portrætfoto: Rikke Ulk

Kreditering følger

Rikke Ulk, founder og direktør i konsulenthuset Antropologerne. 
Hvad betyder data, datatracking og datasikkerhed for danske virksomheder og danske borgere? Og hvordan åbner man op for en demokratisk brug af åbne/offentlige data? Rikke Ulk giver eksempler på frygten for overvågning, hvad der ligger bag ønsket og kulturen med transparens og hvilke muligheder, der ligger i data, som en ressource, vi deler.

Portrætfoto: Louise Elver

Kennet Havgaard

Louise Elver, kommunikations- og marketingchef hos Fairtrade.
Fairtrade er gået ombord i Virtual Reality, fordi teknologien understøtter en af deres centrale udfordringer – nemlig at bygge bro mellem de mennesker, der dyrker maden i nogle af verdens fattigste lande, og os der køber maden i Danmark. Louise Elver tager os med ind i maskinrummet og fortæller, hvordan de bruger teknologien, og hvorfor de drømmer om at bruge teknologien den anden vej, så de kan sende Fairtrade-bønderne på en virtuel rejse op til os. I pauserne på KOM18 vil Louise Elver og hendes kolleger stå klar med goggles ved deres stand, så du med egne øjne kan opleve, hvad Virtual Reality kan og ikke kan i en kommerciel sammenhæng.

 

Portrætfoto: Martin Barlebo

Kreditering følger

Martin Barlebo, kommunikationschef hos Ørsted.
Efter flere år i mediemæssigt stormvejr er der nu mere ro om Danmarks største energiselskab. Både økonomien og omverdenens vurdering af selskabet er væsentlig bedre end for få år siden. Martin Barlebo tager os med ind bag den nye facade og indvier i kommunikationsstrategi og overvejelser om virksomhedens nye navn og brand.

Portrætfoto: Sofie Karen Lindberg

Jørgen True/Studie-E

Sofie Karen Lindberg, senior vice president, group communications, group marketing & sustainability, FLSmidth.
Vejen til indflydelse er en evig traver blandt kommunikatører. Hvordan bryder man koderne og gør sig gældende på direktionsgangen? Sofie Karen Lindberg gør op med branchens manglende selvsikkerhed og giver os sit bud på, hvordan vi bedst bringer os selv i spil blandt topledelserne.

foto: Stephen Kastberg Haar, Kasper Ibsen Beck og  Sigurd Hartkorn Plaetner

Kreditering følger

Sigurd Hartkorn Plaetner, Pressechef for Haven Festival, Stephen Kastberg Haar, pressechef for Copenhagen Cooking and Food Festival & Kasper Ibsen Beck, kommunikationsdirektør hos Arla (Arla Food Festival).
Festivalskulturen har aldrig været større. Det handler ikke længere kun om musikken, maden eller kunsten, men snarere om fortællingen om den særlige og intime festivaloplevelse. Vi har sat Sigurd Hartkorn Plaetner, Stephen Kastberg Haar og Kasper Ibsen Beck i stævne på KOM18. De indvier os i de strategiske overvejelser, der ligger bag fortællingerne, og hvilke greb, vi som kommunikatører kan lade sig inspirere af.

Foto: Thomas Madsen-Mygdal

Kreditering følger

Thomas Madsen-Mygdal, direktør og medstifter, TwentyThree
Video er blevet en fast del af vores kommunikation. Men hvordan tager du dit arbejde med video et skridt videre? Thomas Madsen-Mygdal giver os viden om de nyeste tendenser inden for video og fortæller om, hvordan vi går fra tekstbaseret til ægte visuel, fra broadcast til en-til-en, fra fornemmelse til databaseret og arbejder med video gennem hele kunderejsen.

Foto: Signe Zacher Carlsen

Kreditering følger

Signe Zacher Carlsen, Chief Creative hos Advice A/S
De bedste kreative idéer opstår i krydsfeltet mellem det analytiske og det kreative. Vi kan nemlig ikke ændre verden, hvis vi ikke forstår den. Men er vi gode nok til at skabe kreative idéer på baggrund af data? Eller giver den massive adgang til data mest kedelige retargeting-løsninger? Signe Zacher Carlsen inspirerer os til, hvordan vi bygger bro mellem data og kreativitet.

Foto: Eric Ziengs

Anne Kring

Eric Ziengs, vært på Help Marketing Podcast og forfatter til Help Marketing Bogen
Eric Ziengs gør os klogere på, hvorfor virksomheder skal podcaste. Hvad er værdien? Hvordan podcaster man? Hvad med det tekniske? Hvordan får man lyttere til sin podcast? Hvad koster det i tid og budget at podcaste? Alle de spørgsmål får du svar på, så du er i stand til at beslutte, om podcasting er noget for din virksomhed. Eric gennemgår cases, og der vil være rig mulighed for at spørge ind.

Henrik Fink Isaksen

Thomas Sinkbæk

Henrik Fink Isaksen, Videojournalist & indehaver af Video2net
Video First er det nye mantra. Tekst og billeder er blevet erstattet med videoer, der er blevet vores foretrukne kommunikationsform – både socialt og kommercielt. Smartphones og de nyeste redigerings-apps åbner op for helt nye muligheder, for at lave professionelle videoer. Henrik Fink Isaksen guider os igennem mobilvideo-junglen, når han gør os klogere på de nyeste, intuitive apps, viser de bedste eksempler på storytelling og giver os sit bud på state of the art indenfor mobilvideo.

 Foto: Sune Holm Thøgersen

Kreditering følger

Sune Holm Thøgersen, Director, Data & Insigt, Advice A/S
De bedste kreative idéer opstår i krydsfeltet mellem det analytiske og det kreative. Vi kan nemlig ikke ændre verden, hvis vi ikke forstår den. Men er vi gode nok til at skabe kreative idéer på baggrund af data? Eller giver den massive adgang til data mest kedelige retargeting-løsninger? Signe Zacher Carlsen, Chief Creative og Sune Holm Thøgersen, Director, Data & Insight hos Advice A/S, inspirerer os til, hvordan vi bygger bro mellem data og kreativitet.

PR-foto

Kreditering følger

Rasmus Bech Hansen, medstifter og adm. Direktør, Airfinity
Virkeligheden er på vej tilbage som kernen i effektiv kommunikation. Digital annoncering er blevet et teknologisk våbenkapløb med den bombarderede forbruger som taberen.  TV lider. Aviserne bliver der knap pakket fisk i længere, og radio er for de få. Men heldigvis er der et analogt alternativ: Mød mennesker, hvor de mødes og oplever noget sammen. Til konferencer, events og begivenheder. Rasmus Bech Hansen, tidligere adm. direktør hos Kontrapunkt og nuværende medstifter og adm. direktør i techvirksomheden Airfinity, gør os klogere på, hvordan det virkelige liv vil blive fremtidens bedste og mest effektive kommunikationskanal.