Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Program

TAL TIL ØJET fra a-z. Værsgo' at gå ombord i menuen. Nederst kan du klikke dig videre til mere information om de enkelte sessioner og oplægsholdere.

Uffe Raupach

Uffe Raupach Fang opmærksomheden med en stærk intro

Flere præsentationer er på vej

09.00-09:50 Tjek ind og morgenkaffe

09:50-10.00: Velkomst

10:00 - 10:45 Startskuddet

Det æstetiske menneskedyr
Sådan vækker du instinktive reaktioner til live i urhjernen og kickstarter opmærksomheden.
V. 
Henrik Høgh-Olesen, professor med speciale i evolutions- og adfærdspsykologi

10:45 - 11:00 Pause

11:00 - 11:45

Sal 1
Fremtidens arbejdsmarked
Normalkulturen er allerede nu i så hastigt opbrud, at indtægt og arbejdsrelationer skal ses i nye og meget anderledes kontekster. Det udfordre både fagligheder, indtjening og fællesskabet i DJ.

Oplæg og debat ved bl.a. DJ's formand Lars Werge og analytiker og forfatter Claus Skytte, der begge er engageret i DJ's analysearbejde af udviklingen på arbejdsmarked og betydningen for medlemmerne.

Sal 2
Når lyden bliver visuel
Denne session giver dig redskaberne og inspirationen til at skabe et lydbillede, som får det visuelle til at spille optimalt.
V. Audio Evangelist Thomas Bärtschi

12:00 - 12:45

Sal 1
Når god latin bliver gammel
Glem alt om ‘plejer’... Nye platforme kræver ny visuel stil, nye fortællegreb og forretningsmodeller. Drive Studios deler ud af erfaringer med blandt andet en ny kvindekanal og Facebook Watch.
V. Drive Studio

Spor 2
Explainer video: Visuel formidling af komplicerede budskaber
V. Erik Petri og Bulldog and Partners

12:45 - 13:30 Frokost

13:30 - 14:15

Sal 1
Fang opmærksomheden med en stærk intro

Der er få sekunder til at fange opmærksomheden - Virkemidler i film- og video trailere, så interessen fastholdes.
V. visuel Producer Uffe Raupach

Sal 2
Farvel til det professionelle still fotografi?
Har professionelt fotografi stadig en mission i den digitale informationsstrøm  med hastigt stigende demokratisering af de fotografiske teknikker, videoformater og helt nye visuelle formater.
V.
Professor i fotografistudier Mette Sandbye

14:30 - 15:15

Sal 1
Den visuelle identitet
Selv om udvikling og implementering af  en visuel identitet kan koste millioner, bygger processen på en række forudsætninger, der gælder for ethvert budget.
V.
Head of Design Claus Lillerup

Sal 2
Nye visuelle dimensioner
VR-installationer og 360 graders filmproduktioner: Muligheder, omkostninger, synopsis, drejebog.
V.
eksperterne Maria Herholdt Engermann og Signe Ungermand

15:15 - 15:45 Pause

15:45 - 16:30

Sal 1
Sci-fi med Qeda
Visuelle digitaltroldmænd, ikke ingeniører,  er de rette fagpersoner, når du skal forvandle Vesterbros gader til oversvømmede kanaler eller skabe andre tænkte fremtidsscenarier på et begrænset filmbudget.
V. 
Senior VFX supervisor Martin Madsen

Sal 2
Det stærke produktionsflow
Fra storyboardet, over tegneprocesserne, til efterbehandlingen i After Effects.
V. t
egner og animator Allan Buch.

16:45 - 17:30

Visuel fake virkning og værktøjer
Tekniske fake og iscenesættelse af en visuelle virkelighed på billeder og film, påvirker vores kulturelle, demokratiske og kommercielle udvikling. Det sker i alle segmenter. Fra nyheder til kommunikative og kommercielle budskab. Som professionelle, skal vi både kende vores ansvar og kunne, skelne mellem ægte og fake.
V. Professor Aske Kammer og direktør Martin Moos ”the color club”

17:30 – 18.30

Skrup-af-bar! Billige drikkevarer i godt selskab

 

Ret til ændringer forbeholdes

Fandt du den information du søgte
Tilføj email hvis du ønsker svar retur.