Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Oplægsholdere

Dem kan du møde på TAL TIL ØJET 2020

Foredrag

Mette Ehlers

Troels Nørlem // Thorbjørn Christoffersen // Johan Adam Linneballe · Scandinavian Branding  // Khora Virtual Reality // Brand Movers // Stine Bjerre Herdel - Børsen Creative// Museum RagnaRock - Experience Design - Mia Ramsing Jensen // Fritz Leth · Paper Domain // Sigrid Nygaard · billedredaktør Information // Per Morten Abrahamsen · selvstændig fotograf // Rasmus Kahlen & Torben Schou // Anders Kjærulff ·

Museumsinspektør Mia Ramsing Jensen, Museum RagnaRock
RAGNAROCK – museet for pop, rock og ungdomskultur med ansvar for formidling. Hun har i flere år arbejdet med at skabe brugerinddragende formidling og sanseligt baseret, emotionelle oplevelser på museum.
Experience design  - Se, føle, høre    

Alfred Nguyen

nn

Alfred Nguyen, ThroughLine Games
Markedet for digitale spil er i en rivende udvikling og rummer muligheder for en lang række visuelle fagligheder.
Alfred Nguyen er uddannet animationsfilm- og spilinstruktør fra Den Danske Filmskole og skabte som sit første spil projekt det prisvindende spil Forgotton Anne i 2018, k
arakteriseret af en ualmindelig og ambitiøs tilgang, hvor historiefortælling er sat i højsædet  

> Mere om programpunktet her

Johan Adam Linneballe
Det kan være livsfarligt at sende forkerte visuelle signaler.
Identitetsdesign handler om at udtrykke virksomhedens personlighed – at udtrykke hvad virksomheden står for og tror på – dens værdier – det handler om at sende de rigtige signaler til omverdenen. Identitetsdesign er mere end bare et ”pænt logo”. Det handler om hele virksomhedens visuelle kultur.
> Mere om programpunktet her

Troels Nørlem
Hvad holder os tilbage som individ, team og organisation? Og hvordan kan vi være nysgerrige på fremtiden og skabe reelle, attraktive forandringer i stedet for at holde ængsteligt fast i de forudsætninger, som vi har fået i tvangsarv?  
Forklaring følger i oplægget "Kunsten at smadre sin tvangsarv"

Thorbjørn Christoffersen
Tegnefilmsmediet er blevet langt mere alsidigt end underholdning og for børn. Historiefortællingen kan også være ”voksen”, og tegnefilm finder i stigende grad plads som reklamefilm og i oplysningskampagner.
Filmen Ternet Ninja er et af Thorbjørns seneste projekter, hvor han som Animation Director sætter rammen for et indblik ind i det kreative værksted, hvor vi følger hvordan tegnefilm kan skabes.
> Mere om indlægget Ternet Ninja
 

Alexander Aude

nn

Alexander Aude
Vi skal lave mere video content!” .. og m
edarbejdere kaster sig over opgaven, der producerer film som var der ingen i morgen. Dyre film, billige film. Flotte film. Ækle film. Taktiske film. Sjove film. Men ikke altid på et velovervejet strategisk  grundlag
> F
å styr på video marketing og strategier, - og bliv synlig på digitale de platforme.
 

Matias Seidler, VR developer Khora
Uden for det håndgribelige.
Khora er virtuelle opdagelsesrejsende, der skubber grænserne for hvad der kan gøres med virtuel og augmented reality. Khora er et førende virtuelt og udvidet reality-produktionshus i Skandinavien og verdens første virtual reality-butik.

Anders Kjærulff

Klaus Vedfelt

Anders Kjærulff
Er journalist, radiovært, debattør og foredragsholder. Indlægget "Divide & Conquer " tager han fat på laget under digitaliseringens herligheder, som overvågning af borgere,  digitaliseringen af betalinger,  hvor er pengene til at skabe indhold?...
> Mere om Divide & Conquer

Søren Skarby

Søren Skarby

Søren Skarby
Dette er den gode og inspirerede fortælling om rejsen fra hardcore sort/hvid pressefotograf, til højt specialiseret fotograf i en disciplin han selv har udviklet og  har fået stor og fortjent anerkendelse for.
>  Fotografen, der gik i fisk 

Thomas Moeslund
Som professor ved Aalborg Universitet leder han bl.a en forskningsgruppe der arbejder med Computer Vision samt et center: ’AI for the People’

> AI, din nye kollega?

Stine Bjerre Herdel, director Børsen Creative
Har i mange år arbejdet med journalistik, indholdskoncepter og medieudvikling. De seneste år har hun været ansat på Børsen som kreativ chef og forretningsudvikler. Stine har stået bag opbygningen af Børsens inhouse bureau, Børsen Creative, der laver native advertising for Børsens annoncører
> Native Avertising – Visuelle gøgeæg?

 

Rasmus Kahlen og Torben Schou.
Rasmus er uddannet  Film og Tv Produktionstekniker i DR. Startede i nyhedsproduktion og fortsatte som fotograf og grafiker i Design og markedsføring for et bredt udsnit af DRs produktioner. 
Torben Schou., Danmarks Radio, har i over 25 år arbejdet som journalist, kommentator, vært og tilrettelægger inden for sport, underholdning, nyheder og dokumenta
NÆRSYN - Gå all in på den digital fortælling.

 

Sigrid Nygaard er uddannet fotojournalist og har arbejdet som billedredaktør på Dagbladet Information siden 2009. Hun arbejder desuden som gæsteunderviser og censor på DMJX i Aarhus og medlem af programudvalget til Copenhagen Photo Festival.
Som billedredaktør har Sigrid være en del af Informations omstilling fra et tekst tungt dagblad til den moderen avis, hvor den fotografiske kvalitethar sætter ramme og fortæller egne historier.

På TAL TIL ØJET sætter hun sammen med fotograf og billedkunstner Per Morten Abrahamsen, rammen for programpunktet
Hvor var vi  – Hvor fanden er vi på vej hen? 

Per Morten Abrahamsen

Per Morten Abrahamsenb

Per Morten Abrahmasen
Per Morten er billedkunstner og uddannet fotograf hos reklamefotograf hos Mogens Carrebye 1987. Har har som selvstændig freelancer bl.a. arbejdet for en lang række danske og udenlandske medie og viksomheder, udgivet bøger og udstille på danske og udenlandske museer.
Han harmed sin særlige og til tider provokerende fortolkning af opgaver flytte grænser for fotografiet.
På TAL TIL ØJET sætter han sammen med Sigrid Nygaard, fotojournalist og billedredaktør på Information sammen for programpunktet
Hvor var vi  – Hvor fanden er vi på vej hen?