Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Det kan være livsfarligt - at sende forkerte visuelle signaler

Johan Adam Linneballe

nn Visuel identitet handler ikke kun om delelementer, men om den visuelle helhed.

Johan Adam Linneballe
Netværker, designer, arkitekt, foredragsholder, underviser, censor, jurymedlem og initiativtager er nogle af de mange betegnelser, man kan hæfte på Scandinavian Brandings direktør.

Johan har siden han startede egen virksomhed tilbage i 1977 sideløbende altid været i samarbejde med andre. Allerede i 1984 var han medstifter og partner i den første tværfaglige designvirksomhed herhjemme, Penta Design A/S.

Man skal ikke skue hunden på hårene

... men mange gør det. Man vurderer ud fra det man ser, hvad man synes, ud fra det man ser, og det kan være livsfarligt at sende forkerte visuelle signaler.

Identitetsdesign handler om at udtrykke virksomhedens personlighed, at udtrykke hvad virksomheden står for og tror på, dens værdier, og om at sende de rigtige signaler til omverdenen. Og det gælder for både små og store virksomheder!

Identitetsdesign er meget mere end bare et ”pænt logo” – det handler om hele virksomhedens visuelle kultur: Hvad hedder vi, hvordan ser vi ud, hvilke historier fortæller vi - og til syvende og sidst, hvem tror folk vi er?

Identitetsdesign handler både om navn og logo - om skrifter og farver, om storytelling og symboler. Og at disse forskellige identitetselementer spiller sammen i et designprogram.

Mere om Scandinavian Branding