Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Sociale medier på arbejde

Sociale medier er fantastiske, men de rummer også nogle problemstillinger og faldgruber som du som del af medie - og kommunikationsbranchen skal være opmærksom på.

Dansk Journalistforbund rådgiver om sociale medier juridisk, økonomisk og moralsk.

Mette Secher Hvad må du, og hvad må du ikke på sociale medier? DJ giver dig gode råd til din færden, så du ikke kommer i klemme.

 

Må jeg bruge et foto jeg har fundet på Facebook i min artikel? Kan jeg blive fyret for mine handlinger på sociale medier? Er det, jeg skriver på Twitter, underlagt de presseetiske regler? Må jeg markedsføre min virksomhed på sociale medier?

DJs medlemmer kommer ud for mange dilemmaer og problemstillinger, når de færdes på sociale medier – enten som en del af deres arbejde eller privat. Om man er journalist, kommunikatør, fotograf eller andet, så er der mange faldgruber og gråzoner, som er vigtige at kende, inden man risikerer at komme i klemme juridisk, økonomisk eller moralsk.DJs jurister har samlet deres viden og rådgivning om medlemmernes brug af sociale medier på denne portal. Klik dig videre i de enkelte FAQ´er her på siden.

DJs medlemmer kommer ud for mange dilemmaer og problemstillinger, når de færdes på sociale medier – enten som en del af deres arbejde eller privat. Om man er journalist, kommunikatør, fotograf eller andet, så er der mange faldgruber og gråzoner, som er vigtige at kende, inden man risikerer at komme i klemme juridisk, økonomisk eller moralsk.

DJs jurister har samlet deres viden og rådgivning om medlemmernes brug af sociale medier på denne portal. Støder du på konkrete udfordringer, så tøv ikke med at kontakte DJ's jurister. Og byd endelig ind med nye emner, der kan indgå i FAQ´erne.

Fandt du den information du søgte