Gå til hovedindhold

Program for KOM17

9.00 Navneskilte, kaffe og let morgenmad

9.30 Velkomst i Baghuset
Ved dagens vært, Camilla Mehlsen.

9.50 Bureau Battle: Hvad er den vigtigste K-kompetence?
Bureauerne er vores branches frontrunners. Vi søger løsninger, rådgivning og nye ideer hos dem. Men hvad har de at sige til os? Hvor ser de, udviklingen går hen lige nu? Hvad skal den dygtigste kommunikatør kunne? Det kommer Mads Byder (Help PR), Mads Gustafsen (THINK) og Søren Kaster (LEAD Agency) med hvert deres bud på.

10.20 Danske Bank taler ud
Danske Banks image har i årevis været udfordret, men de seneste år er billedet begyndt at vende. Bag udviklingen ligger et benhårdt kommunikationsarbejde, som Danske Banks chef for Corporate Communications & Relations, Kim Larsen, nu fortæller åbent og ærligt om i et oplæg om kommunikation op ad bakke.

10.40 Pause

11.00 Sådan arbejder en influencer - med YouTuberen, LouLiving
Danmarks unge YouTube-stjerner har større publikum end mange traditionelle medier. Og de kan fange eftertragtede målgruppers opmærksomhed. Mød YouTuberen, LouLiving, der sammen med Adrian Langer fra agentbureauet, Splay, fortæller, hvordan en YouTuber skaber indhold til sine brugere, og hvordan brands kan blive del af dialogen med ungdommen.

11.30 LEGOs globale strategi for social og video
Det kan virke som en nem opgave at kommunikere et af verdens bedst kendte og mest elskede brands. Men patentet på den lille plastikbrik er udløbet, så alle kan sådan set producere og sælge klodserne. Lars Silberbauer fortæller om LEGOs strategi for online og video, der lader kunderne skabe indhold omkring deres brand, så LEGO bevarer sin position på markedet.

12.00 Frokost

12.45 Big Data-strategien bag Trumps valgsejr
Donald Trump vandt overraskende det amerikanske valg. Det skete blandt andet med hjælp fra konsulentvirksomheden Cambridge Analytica, der med en cocktail af big data, psykoanalytiske profiler og micro targetting var succesfulde med at ramme de amerikanske vælgere med målrettede budskaber. Cambridge Analytica har været involveret i over 100 valgkampagner over hele verden gennem de sidste 25 år. På KOM17 giver daglig leder, Mark Turnbull et unikt indblik i metoderne, redskaberne og resultaterne bag det opsigtsvækkende arbejde, der har givet genlyd verden over. På KOM17 vil Turnbull sætte os ind i, hvordan hans firma kortlægger befolkninger og målretter kommunikation ved hjælp af psykologisk profilering med enorme datamængder.

13.30 Pause og opdeling i to spor

Baghuset

13.40 Midt i en shitstorm med Medina
Internettets vrede troldehær vækkes, når budskabet indeholder kvinder, udviklingsbistand eller kendte mennesker. Kombiner alle tre og så har du en shitstorm som den, Folkekirkens Nødhjælp oplevede, da de lancerede et projekt med sangeren Medina i 2016. Mediechef  Per Bjerre fortæller om svinske ord, kvindehad, tårer og hvordan du svarer igen.

14.00 Fremtidens sociale medier
Om nettets mest kræsne målgruppe, og hvordan du fanger dem
Ungdommen har flyttet sig fra traditionelle medier. De hopper mellem fysiske og digitale platforme. Får alt fra underholdning til ’breaking news’ på sociale medier. Og de udfordrer konstant vores klassiske kommunikationsmodeller og metoder for, hvad der virker -  Ungdommen er ’installeret’ til nettet – spørgsmålet er, om vi er det samme? Hvad har den nye mere flydende medievirkelighed af betydning for kommunikationen til unge? Og kan vi klare det hele med vlog og samarbejde med en youtuber? Digital chef hos LEAD Agency Natalie C. Larsen giver os et indblik i nettets mest kræsne målgruppe.

14.20 Pause

14.40 Employee Advocacy
Er din virksomhed død på sociale medier?
Hvem gider følge din virksomhed på Facebook, Linkedin eller Twitter? Er der overhovedet en rolle for corporate sider på sociale medier?  Eller handler det mest om mennesker? Tina Mellergaard Jensen fra Landbrug & Fødevarer ser på SoMe-strategi og giver input til, hvordan man arbejder med medarbejderne som ambassadører på sociale medier og skaber engagement og følgeskab.

15.00 Skab visuelt indhold med et stærkt DNA
Verden er blevet billedbåren, og vi forventes at kunne kommunikere visuelt og levende i alle medier. Men hvordan arbejder du med jeres design som et strategisk værktøj, og undgår at jeres identitet bliver fragmenterede elementer på mange forskellige platforme? Thomas Simsby, der er chefrådgiver, art director og manager hos Operate indvier os i proces og værktøjer til at arbejde strategisk med en stærk visuel kommunikation og viser de gode eksempler. 

Torvet

13.40 Masterclass med Mark Turnbull
Kan man virkelig ramme målgrupper så præcist, at det ændrer verdenshistorien? Få svar på dine spørgsmål om Cambridge Analyticas arbejde med målretning af budskaber ved hjælp af big data og psykografisk analyse.

14.00 Neuromarketing – sådan kommunikerer du til hjernen
Neuromarketingstrateg, Anita Lykke Klausen forklarer, hvordan en grundlæggende forståelse for hjernens mekanismer gør dig bedre til at sende klare budskaber til din målgruppe. 

14.20 Pause

14.40 Indholdsstrategi i en digital verden
Novo kommunikerer i et ekstremt reguleret marked, der tvinger dem til at tale om alt andet end deres egentlige produkt. Hør, hvordan de arbejder med at engagere og tale til hjertet i en digital verden.

15.00 Digital strategi, tak for hjælpen, vi skal videre…
En digital strategi med faste KPI’er og et flerårigt roadmap har været en fantastisk ven. Imidlertid banker en ny virkelighed på. Det kan ikke længere lade sig gøre at lave femårsplaner. Det er efterhånden svært at se blot et år frem. Brugernes adfærd og vej ind til eksempelvis et køb, er langtfra ligeså lineær som de planer konsulenterne ofte laver. Udviklingen, der accelereres af især teknologien, betyder samtidig - at vi ikke kan anvende faste økonomiske målepunkter som pejlemærker for initiativerne. Jacob Hvam, Digital Director hos Dis/Play med ansvar for UX og innovation, gennemgår hvorfor lineære planer og økonomiske målepunkter er til hest, og kommer med hands-on bud på, hvad vi sætter i stedet for.

15.20 Pause med kage og samling i Baghuset

15.50 Spin-panelet giver råd om rådgiverens rolle
Hvordan arbejder den gode rådgiver? Hvordan arbejder man bedst med at skabe gennemslagskraft og tillid og fortrolighed i magtens centrum? Vi lærer af: Noa Redington, tidligere særlig rådgiver for statsminister Helle Thorning Schmidt. Kasper Fogh, tidligere rådgiver for overborgmester Ritt Bjerregaard. Peter Goll, tidligere særlig rådgiver for justitsminister Morten Bødskov

16.30 Branchequiz med Esben Bjerre Hansen
Resultater fra årets brancheundersøgelse præsenteres.

17.00 Prisoverrækkelser

17.30 Drinks

18.30 Middag og bar
Kun for allerede tilmeldte. Der er desværre udsolgt af pladser til middagen.

22.00 På gensyn næste år

 

OBS: Ændringer i forhold til oplægsholdere og tidspunkter kan forekomme.