Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Nyt projekt skal skabe flere jobs til ledige over 50

A-kassen AJKS starter nyt initiativ sammen med Københavns Kommune, der skal opkvalificere ledige over 50 indenfor digital formidling. Initiativet er et forsøgsprojekt, der forhåbentlig kan føre til flere målrettede indsatser for en medlemsgruppe, der oplever en uretfærdig aldersbarriere.

ajks

AJKS

Tilmelding og virtuelt infomøde 19. maj - Obligatorisk
Hvis du ønsker at høre mere om kurset, skal du deltage i et virtuelt infomøde, som foregår tirsdag den 19. maj kl. 10. Her får du mere viden om indhold mv.  Informationsmødet er en forudsætning for at kunne deltage i hele forløbet. Du kan tilmelde dig her

Hvis du vil høre mere om forløbet, er du også velkommen til at kontakte karrierevejleder Henrik Hansen på karriereteam@ajks.dk.

”Vores medlemmer oplever det som en barriere at være over 50 i forhold til at blive kaldt til samtale, og det kan jo ikke passe. Man føler sig jo langt fra færdig på arbejdsmarkedet i den alder, så den barriere vil vi som a-kasse gøre noget ved”, udtaler Linda Garlov, direktør i a-kassen AJKS.

AJKS er derfor gået i dialog med jobcenter København og Erhvervshuset, og det er lykkedes a-kassen at få dem til at skræddersy et forløb eksklusivt for AJKS-medlemmer, som giver mulighed for at blive digitalt opkvalificeret og få hjælp til at sætte sine kompetencer i spil indenfor kommunikation og marketing i små- og mellemstore virksomheder.

”Projektet er målrettet virksomheder, der har en størrelse, hvor de måske står over at skulle ekspandere og derfor godt kunne bruge en digital koordinator med mange års erfaring på arbejdsmarkedet indenfor journalistik og kommunikation”, fortæller Linda Garlov.

Forståelse for digitale redskaber

Projektet starter i morgen tirsdag den 19. maj med et infomøde (over Teams) og vil forløbe virtuelt mellem den 8.-26. juni 2020.

På kurset lærer man at arbejde strategisk, digitalt og budgettere. Man lærer at anvende Google Analytics, wordpress, hjemmesideopsætning, SEO, trafikgenerering, annoncering og sociale medier.

Efter forløbets afslutning er tanken, at deltagerne i højere grad skal have en forståelse for de digitale redskaber – og kunne tænke en opgaveløsning ind i en større markedsføringsproces fra idé over handling til evaluering.

For Københavns Kommune er det her også et forsøgsprojekt i forhold til, om man fremadrettet kan lave særlige indsatser for den her aldersgruppe. Noget både direktør Linda Garlov og formand for a-kassen Tine Johansen har forventninger om.

”Jeg er virkelig glad for, at AJKS er udvalgt til det her pilotprojekt, hvor flere aktører på jobmarkedet går sammen om at få den her medlemsgruppe videre i arbejdslivet. Det er en gruppe, som vi har meget fokus på”, siger formand for AJKS Tine Johansen.

Kommentarer

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Lone Tranholm Nordby

tir, 05/19/2020 - 21:47

Hejsa
Det projekt ville jeg gerne høre mere om. Jeg er 52 - men medlem af Magistrenes A-kasse. Er der så nogle muligheder for mig?
Mvh.
Lone Nordby