Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Ny procedure for medlemsklager

DJ erstatter det nuværende klagenævn med en medlemsombudsmand. Der er indgået aftale med jurist Eva Smith om at påtage sig rollen som medlemsombudsmand.

Medlemsklagenævnet nedlægges, da Kommunikation og Sprog og Bibliotekarforbundet har trukket sig. Klagenævnet erstattes af en medlems­ombudsmand, der fremover vil være garant for uvildig sagsbehandling af DJ’s klagesager.

Jurist Eva Smith har takket ja til at påtage sig den opgave.

Proceduren vil stadig være, at du som medlem først skal rette henvendelse til den konsulent, der har behandlet sagen. Hvis sagen ikke bliver afklaret mellem jer, kan du sende en klage til DJ’s forretningsudvalg. Forretningsudvalget behandler din klage på vegne af DJ’s hovedbestyrelse.

Er du som medlem stadig ikke tilfreds med svar og sagsbehandling, kan du i sidste instans sende din klage til medlemsombudsmand Eva Smith, der tilstræber at have en afgørelse klar senest tre måneder efter modtagelsen af sagsfremstillingen.

Du finder her den nye procedure og klagevejledning

Kommentarer

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.