Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Guide til professionel brug af LinkedIn

I denne publikation får du på 15 sider en detaljeret og visuelt understøttet gennemgang af, hvordan du kan bruge LinkedIn som professionelt værktøj. Guiden gennemgår, hvordan du kan bruge din LinkedIn-profil til både branding, jobsøgning og promovering af indhold. Guiden er primært målrettet folk, der arbejder med medier, journalistik og kommunikation.

LinkedIn er et online visitkortkartotek og et stærkt brandingredskab – men det er også meget mere end det!

LinkedInhar de senere år udviklet sig til at være et glimrende journalistisk redskab, hvor man kan researche, finde kilder, interviewpersoner, historier, ja scoops, holde sig orienteret på et stofområde og systematisk at pleje kontakterne.

Endelig udbygger LinkedIn i 2014 sine publiceringsaktiviteter, så platformen i højere grad end allerede bliver et sted, hvor historier kan offentliggøres og/eller spredes. Hvad enten man arbejder på et landsdækkende eller lokalt medie, og hvad enten man erfreelancer, selvstændig eller fastansat kan LinkedIn være et vigtigt – og for nogle et dagligt anvendt – redskab.

Den enkelte journalist /kommunikator/fotograf/mediearbejder kan have brug for at tilrette sin profil, så den sender de rette signaler, og denne vejledning hjælper med det mestgrundlæggende.

Hent LinkedIn-vejledningen i PDF.