Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Guide: Sådan hæver du priserne

Sådan hæver du dine priser, så de følger prisudviklingen.

1. Gør det én gang om året på et fast tidspunkt, for eksempel ved årsskiftet, hvor dine kunder laver deres årsbudget.

2. Husk at varsle det i en mail overfor kunderne et par måneder i forvejen, så det ikke kommer bag på dem. Det kan også få dem til at bestille noget ekstra hos dig, inden året rinder ud.

3. Send en individuel mail til alle dine kunder om den årlige prisstigning. Du kan ikke forvente, at de holder øje med din hjemmeside. Ved de kunder, som du har en fast honoraraftale med, er det måske bedre at tage snakken til jeres næste møde.

4. Det er ikke alle kunder, man kan gennemføre en årlig prisstigning ved, og du kan sagtens sætte individuelle priser for hver kunde. Vær dog opmærksom på, at redaktører inden for det samme mediehus godt kan finde på at sammenligne en freelancers priser.

5. Ved de kunder, der ikke tager godt imod det, er det bedre at tage den efterfølgende snak face-to-face fremfor at sende en mail.

Kommentarer

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.