Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Netværk for digitale redaktører

Netværket henvender sig til digitale redaktører og social media managers i organisationer og virksomheder, der sidder med et eller flere af organisationens digitale kanaler, og som har den digitale kommunikation som sit eneste eller primære arbejdsområde. Det kan være webside, Facebook, Twitter, Instagram, digitale nyhedsbreve og lignende kanaler.

Tilmelding

Der er desværre lukket for tilgang i øjeblikket. Tilmeld dig interesselisten via formularen nederst på siden.

Rollen som digital redaktører er forholdsvis ny. Der er prøvet en masse af, men mange steder er definitionen af rollen og organisationens formål med de digitale medier kun svagt defineret. Samtidig har de digitale kanaler en mere og mere selvstændig rolle i organisationen eller virksomheden.

Den digitale kommunikation er ikke længere bare et anneks til et trykt magasin eller nogle udsendelser hver tredje måned. Det er selvstændige kanaler, der giver organisationerne masser af mulighed for at skabe involvering og engagement blandt brugerne, medlemmerne og kunderne. Det kan også være at bruge andres kanaler til sin kommunikation. Det kan være, det er de eneste kanaler, organisationen bruger, eller at den har en selvstændig profil i forhold til de trykte kanaler.

Du bestemmer netværkets indhold

Netværket beslutter selv hvilke emner man ønsker at sætte på dagsordenen. Det kan eksempelvis være:

  • Hvordan navigerer du som digital redaktør i store organisationer og får den digitale kommunikation til at spille sammen med virksomhedens (kommunikations)strategi?
  • Hvordan bygger man en digital kommunikation op, som er den bærende for en organisation
  • At de digitale kanaler skal have lige så stor værdi i ledelsens forståelse af kommunikationen, som fx et medlemsblad eller medarbejderblad
  • At definere sine målgrupper og formål i en række kanaler, hvor det er nemt lige at putte noget ekstra på ovre i hjørnet
  • At acceptere det vilkår, at man ikke kan styre den digitale kommunikation og at turde give slip på informationerne (og få ledelsen til at forstå, at de ikke længere har kontrollen). Hvordan skal organisationen agere i forhold til de sociale medier, hvor hurtig skal den være, og hvem har noget at sige hvornår?
  • Tilrettelæggelse af en kommunikation, der altid er bevægelse og som ikke er styret af så kradse deadlines som fx ved et trykt magasin
  • Hvordan og hvornår man bruger den digitale kommunikation i kriser
  • Hvordan sikrer du budget til at udvikle - det digitale ikke er lig med, at det er gratis?
  • Hvordan sikrer du leverancerne, også når bidragene kommer mange steder fra?
  • Hvordan sørger du for, at den digitale kommunikation kan måles, så det bliver synligt for organisationen og på bundlinjen?

Hvordan skaber netværket værdi?

Deltagelse i dette netværk skaber værdi både for dig og din organisation.

Du får mulighed for at:

  • Reflektere over egen praksis i et fortroligt rum
  • Få viden om nye metoder
  • Give sparring og hjælp til løsninger
  • Øge din personlige udvikling og afklare dine karrierevalg
  • Udvide dit personlige netværk
  • Inspirere andre til den videre karriere
  • Få opbakning og støtte i vanskelige situationer
  • Mulighed for at hjælpe andre på de områder, du ved mest om

Din organisation kan få:

  • Løsninger på aktuelle faglige og strategiske udfordringer
  • Ny viden og læring
  • Adgang til høj faglig kompetence og ekspertise fra andre virksomheder
  • Mulighed for at afprøve og diskutere nye ideer med andre
  • Større kontaktflade og adgang til nye samarbejdspartnere eller referencer på leverandører

Hvor, hvornår og pris

Netværket er igang og mødes ca. 1 gang om måneden af ca. 3 timers varighed. Møderne ligger oftes i arbejdstiden.

Det er gratis at deltage i DJ Netværk, når du er medlem.


Tilmelding
 

Der er pt. ikke ledige pladser i netværket

Du kan sende en interessetilmelding ved at udfylde nedenstående ansøgningsformular. Når der bliver ledige pladser i netværket, kigger vi på interessetilmeldingerne.
 

Fandt du den information du søgte
Tilføj email hvis du ønsker svar retur.