Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Adfærdspsykologi i kommunikationsarbejdet

Hver dag står vi over for små og store beslutninger om, hvad vi vil gøre, hvordan vi vil handle, hvad vi vil spise osv. Men hvad er det egentlig, der gør, at vi fravælger den ene mulighed og tilvælger en anden? Det kan adfærdspsykologien fortælle os mere om.

Jakob Rachmanski

Jakob Rachmanski

Hvornår

06. november 2019 17:00-19:00

Hvor

Folkestedet, Carl Blochs Gade 28, 8000 Aarhus Vis på kort

Pris

Gratis

Type

Fyraftensmøde

OBS: Ny adresse er (grundet stor interesse) Folkestedet, Carl Blochs Gade 28, Aarhus.

Kom med til halvanden times undervisning, når Jakob Rachmanski giver os en introduktion til adfærdspsykologi og konkret indføring i, hvordan det kan indgå i din værktøjskasse som presse- og kommunikationsrådgiver osv.

Adfærdsindsigter kan hjælpe os med at forstå, hvordan mennesker tænker, oplever og foretager valg.

Gennem viden om hvordan mennesker i virkeligheden bearbejder information, symboler og billeder i omgivelserne kombineret med psykologisk funderet viden om, hvad der får modtageren til at handle på dit budskab, kan du udvikle og tilpasse kommunikation, kampagne og markedsføring, så den påvirker din målgruppes adfærdsmønstre.

Hør blandt andet:

  • Hvordan du kan bruge adfærdspsykologiske elementer til at skabe effektive kampagner 
  • Øge dine målgruppers motivation 
  • Fjerne målgruppers mentale barrierer 
  • Arbejde med sociale triggers og priming

Jakob Rachmanski er uddannet cand.mag. i filosofi er specialist i forbrugeradfærd. Jakob har skrevet bogen "Adfærdspsykologi i markedsføringen".

Dette arrangement udbydes af journalistforbundets kreds 4 i samarbejde med DJ Kommunikation.