Live podcast - få dit kommunikationsdilemma løst fra scenen
Mød Nanna Vestgård, selvstændig retorisk rådgiver, og Steffen Hjaltelin, tidligere toprådgiver og kampagnemager for Venstre, når vært Marie Nyhus inviterer dem på scenen til en liveudgave af Budskab, hvor panelet skal løse svære kommunikationsdilemmaer. Og hvor publikum giver deres besyv med undervejs.
Danske Banks rejse med at styrke deres brand
Danske Bank har gennemgået en spændende proces de seneste år, hvor de er gået fra stor modgang til at stå med et stærkt brand i 2025.
De har netop leveret et historisk flot regnskab for 2024, har oplevet stor fremgang i diverse imagemålinger og er kåret som den foretrukne bank i Norden blandt store virksomheder og institutionelle kunder.
Der har været mange elementer i spil for at nå disse mål, men Jakob tager os med omkring arbejdet med de kommunikationsfaglige aspekter af processen.
Oplægsholder
Jakob Bøss, Chef for Group Sustainability, Stakeholder Management, Marketing and Communication hos Danske Bank.
Kampagnegreb
Mød kampagnedamen over dem alle, Nanna Kalinka Bjerke, som står bag flere af de mest skelsættende og kraftfulde kampagner i landet bl.a. ”Ingen slinger i valsen”, som var Ritt Bjerregaards overborgmesterkampagne i 2025, Frank Jensens ”Respekt for København” i 2007 og kampagnen EN AF OS, som på 13. år er drivende i indsatsen for åbenhed om psykisk sygdom.
Nanna tager os med ind i det nogle gange vilde og udfordrende maskinrum, hvor kampagner udvikles for en dag at møde sin målgruppe.
Oplægsholder
Nanna Kalinka Bjerke har været selvstændig kommunikationsrådgiver siden 1991 i Imperia Kommunikation ApS. Nanna er også forfatter og debattør, ligesom hun tidligere været har vært på 24syv, feministisk blogger, sangskriver m.m.
Fra kommunikationsbureau til forandringsbureau
Samfundet står overfor store udfordringer og vilde problemer. Det kalder på, at dem, der har ansvaret, også opnår indsigt i og får metoder til at træde ind i rollen som forandringsledere.
Operate klæder deres kunder på til denne opgave og tror på, at kunden skal have fat om roden på deres organisation og virksomheds komplekse situation, for når det lykkes, så er det, der kan skabes forandringer – og ja, ligefrem revolution.
Operates CEO, Anders Dybdal løfter denne dag sløret for, hvordan Operate arbejder med at skabe forandringer og fortæller om rejsen til at blive et forandringsbureau.
Når Statsministeren kommunikerer
Danmark har befundet sig i krisetilstand de sidste par år. Først med corona og nu med flere krige tæt på, som påvirker landet og en Statsministers hverdag.
Det kræver en myndig, tillidsskabende og ærlig kommunikation fra statsministeren til danskerne. Men hvilke overvejelser og forberedelser ligger der bag hendes kommunikation?
En af dem, som hjælper Mette Frederiksen med det, er Peter Strauss Jørgensen, som er særlig rådgiver for statsministeren, og som inden da har været særlig rådgiver for to andre ministre samt haft eget kommunikationsbureau.
Presserådgivning er ikke bare spin – tværtimod.
Professionelt og ansvarligt pressearbejde er et stærkt undervurderet gode for den offentlige debat.
Derfor har Emil Nielsen, pressechef for Danmarks Naturfredningsforening og Marie Nyhus, redaktør og vært på fagbladet Journalistens podcast Budskab skrevet en håndbog i pressearbejde, som udkommer snart.
Fordi de mener, den har manglet – men også for at give et forsvar for presserådgiverne som stand.
Hør dem i samtale med Rikke Gjøl Mansø, formand for Presselogen på Christiansborg.
5 AI-tips fra copywriteren, der gør din skriveproces smooth som smør
Simon Linde har lavet over 25.000 prompts, så du ikke behøver.
25.000 små eksperimenter destilleret ned til 5 skarpe AI-tips, der gør din skriveproces smooth som smør.
Misforstå endelig ikke: Du skal stadig skrive dine egne tekster.
INTET er værre end en upersonlig robot-tekst. (Okay, måske død og sygdom er værre. Og Putin!)
Men alt det kedsommelige rugbrødsarbejde, der er forbundet med at skrive *verdensklasse-content*, kan du få hjælp til.
Oplægsholder
Simon Linde er konsulent, copywriter og underviser og har virksomheden Secret Sauce. Han hjælper virksomheder med at optimere deres kommunikation og marketing, så det smitter af på bundlinjen.
Simon er uddannet Cand.Ling.Merc i virksomhedskommunikation fra Aarhus Universitet/BSS.
Bliv den gode rådgiver for ledelsen
Hvordan bliver du en uundværlig rådgiver for topledelsen? I en tid med stigende kompleksitet, kortere beslutningsprocesser og øget offentlig bevågenhed er det afgørende, at du som kommunikationsrådgiver mestrer interessenthåndtering, public affairs og strategisk kommunikation på højeste niveau.
I dette oplæg bliver der delt erfaringer og konkrete værktøjer.
Du bliver klogere på at:
• Opbygge tillid og positionere dig som ledelsens betroede rådgiver
• Navigere i interne og eksterne interessefelter uden at miste fokus
• Sikre, at kommunikation understøtter forretningen og strategiimplementering
Gennem eksempler fra den virkelige virkelighed, giver oplægsholdnerbe indsigt i, hvad der kendetegner de rådgivere, som topledere lytter til – og hvorfor de vælger netop dem.
Om oplægsholderne
Anders Langballe har arbejdet med rådgivning, kommunikation og journalistik på og omkring Slotsholmen i 25 år. Bl.a. som politisk redaktør på TV 2, kommunikationschef og særlig rådgiver for en minister.
Søren Gisselmann har mange års erfaring som kommunikationschef og rådgiver for ledelser i både offentlige og private organisationer. Bl.a. i HK Danmark og som selvstændig med eget rådgivningsbureau.
Sådan kommer du ud med dine budskaber, sælger dine varer og når din målgruppe med influenter
Mød to af tidens sejeste influencere Loke Lund og Simon Pagh og hør, hvordan de arbejder professionelt som influencere. Hvad er deres strategi, hvad er do’es and don’ts for dem, og hvad ved de virker for at ramme deres målgruppe?
Oplægget giver dig indsigt i, hvordan du som kommunikationsrådgiver kan bruge influenter til at komme ud med dit budskab, sælge dine varer og nå din målgruppe.
Loke Lund og Simon Pagh har +100.000 følgere til sammen, samarbejder med flere tøjbrands som fx Zalando – men også for offentlige institutioner som fx Københavns Kommune. De boltrer sig og færdes hjemmevant på flere forskellige platforme bl.a. Instagram, TikTok og YouTube. Så læn dig tilbage og bliv både klogere – og sikkert også underholdt af de to energiske drenge.
Oplægsholdere
Loke Lund og Simon Pagh er Content Createrd og influenter med kunder som Zalando og Københavns Kommune.
Influentnævnet - en hjælpende hånd til virksomheder
Måske bruger du influenter i din markedsføring, dit PA- eller PR-arbejde - eller måske kunne du få gavn af det?
Men influentsamarbejdet kan virke risikabelt. Her kommer nye etiske retningslinjer for influenter og bloggere fra influentnævnet ind i billedet. De etiske retningslinjer for influenter er en frivillig ordning, som influenter har mulighed for at tilmelde sig for at kunne synliggøre for omverdenen, følgere, forældre og samarbejdspartnere, at man kender og agerer efter gældende lov og etisk ansvarligt.
Lisbeth Kiel, forperson for influenter og bloggere i DJ – Medier og Kommunikation, har stået i spidsen for arbejdet med de nye retningslinjer, og på Kommunikationsdagen fortæller hun, hvordan de kan bruges, så du får et tryggere og bedre samarbejde med influenter.
Lisbeth Kiel er uddannet jurist med fokus på ophavsret og digitale medier samt selvstændig influent og blogger på 16. år. Lisbeth er forperson i Forbundet for Influenter og Bloggere i DJ – Medier og Kommunikation og sidder bl.a. i Regeringens Medieansvarsudvalg.
Tillidsbarometret
Skal du sætte en dagsorden, påvirke din målgruppe, lave adfærdsændringer eller andet kommunikationsarbejde, så skal du kende din målgruppe og tendenserne i samfundet.
Primetime har for femte år i træk målt på danskernes tillid i deres såkaldte Tillidsbarometer. På Kommunikationsdagen kommer Thomas Juull-Dam, Partner hos Primetime, og fortæller om indsigterne i analysen, som du kan indtænke i dit kommende kommunikationsarbejde.