Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

KOM-priserne

KOM-priserne er en hyldest til stærk faglighed, vovemod, kreativitet og innovation i kommunikationsfaget og -branchen. Nedenfor kan du læse mere om priserne samt se de tidligere vindere.

KOM-priserne

Jeanne Kornum

De tre KOM-priser, KOM-prisen, Årets Kampagne og Årets Specialepris uddeles hvert år til KOM-konferencen, som vi afholder i samarbejde med Kforum.   

KOM-prisen

Prisen bliver givet til en person, der ved en særlig indsats har sat fokus på eller styrket kommunikationsfagets udvikling. Prisen bliver givet til en ildsjæl, der med faglig styrke er gået nye veje for at kvalificere resultater og metoder i kommunikationsbranchen.

Vil du indstille en til KOM-prisen?

 

Tidligere vindere af KOM-prisen:

KOM19

Winni Johansen og Finn Frandsen, professorer på Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus Universitet, modtog KOM-prisen 2019 for at sætte dansk kommunikationsforskning på det globale landkort. 

KOM18

Journalist, foredragsholder og forfatter Abdel Aziz Mahmoud modtog KOM-prisen 2018 for at bringe sig selv i spil i sin kommunikation for en større sags tjeneste og fortælle de usynliges historie. 

KOM17

Retorik-professor Christian Kock fra Københavns Universitet modtog KOM-prisen 2017 for at sætte kommunikation på dagsordenen – blandt andet gennem hans forskning i politisk spin, debatkultur, skriftlig formidling og ikke mindst fake news.

Årets Kampagne

Prisen for årets kampagne gives til en virksomhed, organisation eller andre, der har opnået særlig opmærksomhed og resultater med en kampagne solidt funderet i kommunikationsfagets metoder. Prisen kan gives for vovemod, kreativitet, resultater eller bred faglig anerkendelse.

Indstil en kampagne til Årets Kampagne

 

Tidligere vindere af Årets kampagne:

KOM19

CommunityContent, Staerbo Communication, Yellow og IUM for Carlsberg vinder Årets Kampagnepris 2019 for kampagnen Snap Pack, der taler ind i den bæredygtige dagsorden.

KOM18

Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune vandt Årets Kampagnenpris 2018 for bioaffaldskampagnen, der skulle få de københavnske husstande til at sortere deres bioaffald. 

KOM17

COOP, Samvirke og Operate Experience vandt Årets Kampagnepris 2017 for deres kampagne i forbindelse med COOP’s 150 års fødselsdag.

Årets Specialepris

Har du skrevet 2019 bedste k-faglige speciale? Så kan du måske vinde 10.000kr.! Specialeprisen hylder nytænkning, vidensdeling og faglighed – og selvfølgelig god kommunikation. Ligeledes er det ikke kun de akademiske kriterier, der vægtes, men også skarpe emnevalg, kreativitet og det at være faglig modig.

Læs mere om hvordan du indstiller Årets Speciale

Deadline var 31. januar 2020

Fandt du den information du søgte

Dette er ikke en kontaktformular, men feedback til indholdet på siden.
Søger du svar på et konkret spørgsmål? Ring til DJ på tlf. 3342 8000 eller skriv til dj@journalistforbundet.dk