De to priser, KOM-prisen og Årets Kampagne, uddeles hvert år til KOM-konferencen, som vi afholder i samarbejde med K-forum.
KOM-prisen
Prisen bliver givet til en person, der ved en særlig indsats har sat fokus på eller styrket kommunikationsfagets udvikling. Prisen bliver givet til en ildsjæl, der med faglig styrke er gået nye veje for at kvalificere resultater og metoder i kommunikationsbranchen.
Årets Kampagne
Prisen for Årets Kampagne gives til en virksomhed, organisation eller andre, der har opnået særlig opmærksomhed og resultater med en kampagne solidt funderet i kommunikationsfagets metoder. Prisen kan gives for vovemod, kreativitet, resultater eller bred faglig anerkendelse.
Winni Johansen og Finn Frandsen, professorer på Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus Universitet, modtog KOM-prisen 2019 for at sætte dansk kommunikationsforskning på det globale landkort.
Journalist, foredragsholder og forfatter Abdel Aziz Mahmoud modtog KOM-prisen 2018 for at bringe sig selv i spil i sin kommunikation for en større sags tjeneste og fortælle de usynliges historie.
Retorik-professor Christian Kock fra Københavns Universitet modtog KOM-prisen 2017 for at sætte kommunikation på dagsordenen – blandt andet gennem hans forskning i politisk spin, debatkultur, skriftlig formidling og ikke mindst fake news.
CommunityContent, Staerbo Communication, Yellow og IUM for Carlsberg vinder Årets Kampagnepris 2019 for kampagnen Snap Pack, der taler ind i den bæredygtige dagsorden.
Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune vandt Årets Kampagnenpris 2018 for bioaffaldskampagnen, der skulle få de københavnske husstande til at sortere deres bioaffald.
COOP, Samvirke og Operate Experience vandt Årets Kampagnepris 2017 for deres kampagne i forbindelse med COOP’s 150 års fødselsdag.