Katrine Rud von Sperling
Fra helikopteren helt ind i maskinrummet på det fede guldæg.
Per Fledelius
Med en markedsværdi på mere end 412 milliarder (dollars vel at mærke) har Novo Nordisk har en helt unik position i Danmark. Novo er faktisk det mest værdifulde selskab i hele Europa, så det er ikke uden grund at Novo Nordisk bliver kaldt dansk økonomis fede guldæg. Men hvordan påvirker den position arbejdet med kommunikation?
På Fagfestivals scene målrettet kommunikatører kan du møde Katrine Rud von Sperling, der er Corporate Vice President og øverste chef for kommunikation i Novo Nordisk. Hun vil tage os fra helikopteren helt ind i maskinrummet på Novo kommunikationsstrategi og hendes daglige arbejde.
Hvordan er afdelingen struktureret? Hvor mange er I? Hvordan har de seneste par års rekordoverskud gang på gang påvirket kommunikationsarbejdet? Hvilke udfordringer oplever I?
Sådan oplever I det sikkert ikke, så hvordan oplever I verden?
Hvordan sikrer i samspil mellem presse, some etc. Hvad med employer branding nu hvor I bare bliver flere og flere?
Adskiller den måde I arbejder med kommunikation i Danmark fra den måde I arbejder med kommunikation i andre lande?