Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Kaffemøder

Har du lyst til at mødes med et andet DJ-medlem over en kop kaffe og udveksle erfaringer, bekymringer, faglige tips & tricks, så kan du ansøge om medlemskab af en lukket gruppe for DJ-medlemmer på LinkedIn.

Denne gruppe har til formål at formidle kaffemøder mellem medlemmer af DJ. Kaffemødet handler om muligheder og om at blive klogere gennem andre. Det er et møde mellem to professionelle mennesker, der har sat sig for at undersøge, om de kan hjælpe hinanden. Resultatet er ikke givet på forhånd og på den måde er mødet en lotteriseddel. En professionel blind date - hvor det er op til dig, som tager initiativet at sætte ord og retning på den mulige gevinst. Medlemmer af denne gruppe accepterer, at andre medlemmer henvender sig og beder om et kaffemøde.

Grupperegler

  • Du kontakter et gruppemedlem direkte via "Meddelelser" på LinkedIn, med henblik på at I kan aftale tid og sted for kaffemødet.
  • Mødet kan holdes hos det medlem der bliver spurgt, eller fx på en café. Mødet kan også være virtuelt fx via Skype. Mødets varighed er op til jer, men som udgangspunkt er det ½-1 time.
  • I bestemmer selv, om der skal være en dagsorden for mødet. På en dagsorden kan der fx stå en konkret udfordring eller spørgsmål, som du gerne vil stille.
  • De input, som du får med hjem, er resultatet af mødet.
  •  Det er op til jer, om I vil følge op på mødet.
  • Man kan altid takke nej, når man får en henvendelse, også uden at skulle give en begrundelse.
  • Når du har lavet et kaffemøde, postes: "Kaffemøde aftalt" på gruppens væg.

Tips til det gode kaffemøde:

  • Tænk mødet igennem som et interview. Forbered dig godt – så godt at du kan følge din intuition, når du får impulsen. Hav styr på tiden. Din opgave er at afdække dit valgte spørgsmål i detaljen. At undersøge hvilken viden, erfaringer og fantastiske historier din kontakt rummer.
  • Spørg til hvad historien om kontaktens eget netværk og job er? Søg at forstå hvad forretningsmodellen går ud på, hvor styrker, ressourcer og svagheder ligger i virksomheden. Hvem konkurrenterne er og hvad virksomheden har i pipeline? Vær positiv. Stil gode HV-spørgsmål, der lægger op til at tale. Lyt langt mere end du taler.
  • Når I nærmer jer slutningen på den aftalte tidsramme, begynder du at runde af. Spørg om kontakten kender andre i sit netværk, som kunne være relevante for dig at møde. Følg evt. op med skriftligt materiale, efterfølgende tanker og hvad du har fået ud af samtalen.
Fandt du den information du søgte
Tilføj email hvis du ønsker svar retur.