Strategi skal sikre åbenhed og debat
Journalisterne i DJ skal vise hvad medlemmerne får for pengene – og hvad der foregår på møderne.
Med en aktiv bestyrelse, der også skal have tid til at passe deres rigtige arbejde, er det vigtigt at kommunikationen er sat i system – det har bestyrelsesmedlem Elisabeth Hamerik Schwarz, 37 år, nu sørget for ved at udvikle en Kommunikationsstrategi:
”Vi skal kommunikere på flere platforme - både på vores hjemmeside, gennem 8 årlige nyhedsbreve og via Facebook, ligesom vi aktivt bruger Journalisten i form af at annoncere arrangementer og lign., som kan være relevante for vores medlemmer. Vi vil fortælle vores medlemmer, hvad der rør sig, hvor vi er på vej hen - og hvad vi har diskuteret på vores møder”, fortæller Elisabeth og tilføjer at medlemmerne altid er velkomne på bestyrelsesmøderne.
Kommunikationen skal leve op til foreningens værdier om åbenhed, personlighed, kontinuitet, kvalitet og relevans, og for at sikre dette er en ekstern kommunikatør ansat, som fremover vil være med til bestyrelsesmøderne.
”Som journalister lever vi jo til daglig af at kommunikere, og derfor er det naturligt, at vi også har en åbenhed omkring bestyrelsesarbejdet. Jeg håber på at vi får mere interaktion med medlemmerne, og at de får lyst til at følge os på de forskellige platforme og ikke mindst komme med deres syn på de udfordringer, vi sammen står overfor. Jeg vil gerne opfordre til, at medlemmerne ligeledes blander sig i debatter på Facebook - og at de henvender sig, hvis de har ideer og holdninger til vores arbejde eller emner/udfordringer i branchen, som vi bør se på”.
Kommentarer