Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

TEMA: Boost butikken på de sociale medier

Få inspiration fra garvede brugere af de sociale medier, tips til hvordan du undgår de værste faldgruber og idéer til den effektive brandingstrategi via de sociale medier.

Af Anne Anthon Andersen

Opmærksomhed kræver overraskelser og ingredienser fra fiktionen

Det er blevet for let at smide et filter på et foto og sende det af sted på de sociale medier, mener freelancefotograf og underviser i fotografisk storytelling POUL MADSEN. Synd. For det stærke billede er guld i en tid, hvor der er rift om opmærksomheden. Det handler om at overraske, at dyrke detaljen, om plots og storytelling. Det kræver brud med klassiske regler for journalistikken, og at du er parat til at give noget af dig selv.

Guide: Sådan bruger du bedst tiden på de sociale medier

ASTRID HAUG rådgiver virksomheder og organisationer i, hvordan får mest mulig opmærksomhed for den tid, de bruger på de sociale medier. Det handler om at kortlægge relevans for følgerne, om at sætte mål og planer for indholdet og at skabe kvalitet i sine posts, så de lever længere. Og så skal indholdet skabe debat og lokke følgere til at kommentere og dele.

”Jeg hader billeder af mig selv”

Freelancefotograf MARTIN BUBANDT skaber et personligt univers på Instagram og Facebook med billeder af alt fra noget sæbevand, han sidder med fødderne i, når han får trukket en splint ud hjemme hos min mor til fotos af Morten Olsen, han har skudt for Ud&Se.

”Giv noget af dig selv, også der hvor du ikke er glansbillede”

Freelancejournalist og DJ NANNA BALSLEV fortæller både om sit private og professionelle liv på de sociale medier. Også om redaktøren, der ikke betaler, og da hun blev indlagt med en fødselsdepression.

”Det er godt at mene noget på de sociale medier”

Freelancejournalist GITTE KORSGAARD FENGER bruger sociale medier til at markedsføre sin blog ’En stemme i provinsen’. Det har tiltrukket annoncører til bloggen og udvidet hendes professionelle netværk.

10 typiske fejl på Instagram, som vil kede dine følgere

Efter at have været på Instagram i et par år, ærgrer det Janne Aagaard, direktør og kommunikationsrådgiver i sin egen virksomhed Incognita, at folk begår helt typiske kommunikationsfejl, når de poster. Her er hendes 10 råd til, hvad du bør undgå på Instagram.