Sådan får du en succesfuld virksomhedsprofil på Instagram
Har du en virksomhedsprofil på Instagram? Hvis nej, bør du overveje det. Det kan være et perfekt udstillingsvindue for dine ydelser ifølge Instagram-ekspert, Mette Willert.
Instagram ligger på 30 procent af danskernes telefoner, og det billedbårne sociale medie vokser hastigt i disse år. Rigtig mange virksomheder er også til stede på Instagram, og som selvstændig bør du overveje, om du også skal have en virksomhedsprofil.
Sådan lød opfordringen fra Mette Willert, da hun besøgte Freelancefestival 2019. Hun har selv profilen "LittleMyCph," hvor hun deler billeder af især smuk og æstetisk arkitektur i København. Det har givet hende 42.000 følgere, som kigger med og skaber synlighed i hendes selvstændige virksomhed som content strategist og visual storyteller.
En virksomhedsprofil gør det nemmere for potentielle kunder at kontakte dig, da man kan sætte kontaktoplysninger og et mini-cv ind, sagde Mette Willert. Hun pegede på fire punkter, du skal tænke på, når du bygger din profil op:
Hvad vil du opnå?
Er formålet for dig at få flere besøgende på din hjemmeside? Vil du dele nyheder? Vil du give et indblik i din virksomhed? Overvej nøje, hvad dit fokus er.
Hvem er din målgruppe?
Du kan ikke sælge til alle. Sådan er det i den fysiske verden; sådan er det også på Instagram. Find ud af, hvem din målgruppe præcist er. De fokuserede, stramme profiler gør sig bedst.
Find ud af, hvad der fungerer
Du kan ikke vide det fra begyndelsen. Derfor skal du løbende holde øje med, hvad der fungerer. Følg med i, hvad folk liker og kommenterer. Skal du måske lave små 15-sekunders-videoer, som skaber dynamik?
Udnyt jeres skarpe pen
Journalister er super skarpe til at skrive. Udnyt det! Velskrevne og skarpt vinklede opslag skiller sig ud fra de profiler, hvor teksterne er slappe.
Kommentarer