Gå til hovedindhold
Bliv medlem

Mediehuse supplerer indtægten med kommunikationsopgaver

Flere regionale mediehuse supplerer i dag lokaljournalistikken med kommunikations- og marketingopgaver. Men hvordan holdes balancen mellem fri journalistik og betalt kommunikation, når alle bor under samme tag og i øvrigt deler pengekasse?

Ingen bliver fede af at drive lokalmedier. Derfor supplerer flere regionale mediehuse i dag lokaljournalistikken med kommunikations- og marketingopgaver. Både Herning Folkeblad og Mediehuset Holstebro, der udgiver Dagbladet Holstebro/Struer/Folkebladet Lemvig, har etableret bureauer til formålet. Men hvordan holder man balancen mellem fri journalistik og betalt kommunikation, når alle bor under samme tag og i øvrigt deler pengekasse?

Det skriver Stine Bjerre Herdel, der er Kommunikationskonsulent i Dansk Journalistforbund i en artikel på Kommunikationen.dk, hvor hun også er redaktør.

Hun har opfordret FreelanceGruppen til at lave et link til artiklen, og samtidig starte en debat med spørgsmålet: Hvordan konkurrerer freelancere med de topgearede annonceafdelinger?’

Det er hermed gjort!

Du kan enten kommentere herunder eller under artiklen på Kommunikationen.dk.

Kommentarer