Logo-/vignet-konkurrence
Tegn FreelanceGruppens jubilæumslogo og vind 5000 kr. til efteruddannelse
I anledning af FreelanceGruppens 40 års jubilæum (1977-2017) udskriver vi en logo-konkurrence, hvor vinderen modtager 5000 kr. øremærket til efteruddannelse.
Udover at være en milepæl, der er værd at fejre alene for overlevelsesevnen, er FreelanceGruppens 40 års jubilæum en anledning til fordybelse, diskussion og refleksion. Hvem er vi, hvad kan vi, hvad kræver fremtiden af os – og hvad kræver vi af fremtiden?
Vi vil dykke ned i vores fælles historie, nutid og fremtid gennem en række aktiviteter og webdækning hen over hele året, og skal bruge et jubilæumslogo som visuelt samlingspunkt.
Blandt de første tiltag i markeringen bliver en serie af medlemsportrætter, historisk anlagte artikler og interviews, der indrammer livet – og det faglige arbejde – som freelancer og selvstændig 1977-2017.
Logoet – som måske snarere kan kaldes en vignet – skal indeholde teksten ”FreelanceGruppen i DJ 1977-2017”. Vignetten skal ikke erstatte FreelanceGruppens nuværende logo, men alene bruges i forbindelse med jubilæumsaktiviteter. Hvordan teksten sættes op, og om eller på hvilken måde vignetten visuelt lægger sig op af FreelanceGruppens vanlige logo, er der frit slag for.
Vinderforslaget vil blive brugt af FreelanceGruppen på vores egne jubilæumsmaterialer, herunder på www.freelancegruppen.dk til det stof, der har at gøre med jubilæet. Derudover forbliver de fulde rettigheder til den visuelle del af logoet/vignetten naturligvis hos ophavspersonen.
Send dit forslag til jubi40@freelancegruppen.dk og skriv ”Logo” i emnefeltet inden den 23. februar kl. 10.00.
Senest den 24. februar kl. 10.00 er de indkomne forslag lagt på www.freelancegruppen.dk og der vil være sms-afstemning frem til den 25. februar kl. 12.00.
Sms med nummer på det logo/den vignet, man bedst kan lide, sendes til telefonnummeret 50 39 20 28.
Vinderen bliver offentliggjort på Generalforsamlingen den 25. februar ca. kl. 16.00 (og jubilæumslogoet/vignetten bliver snarest herefter bragt i anvendelse). Vinderen får direkte besked.
De forslag, der ikke vinder, vil ikke blive anvendt, men blive taget af hjemmesiden umiddelbart efter afstemningen. De fulde rettigheder forbliver naturligvis hos ophavspersonerne.
Bidrag til logo/vignet-konkurrencen betragtes som et bidrag til det faglige fællesskab, og er altså ikke en lønnet opgave. Til gengæld er der en præmie på 5.000 kr. i efteruddannelsesstøtte til vinderen.
Gå ind og stem på dit yndlingsforslag her
Artiklen er opdateret den 11. februar
Kommentarer
Det er bizart, at opleve ens fagforening opstille en logokonkurrense med en så "storsindet" præmie som 5 k bundne midler til efteruddannelse. I hvad om -- jeg må spørge? Prissætning og forhandlingsteknik overfor fremtidige freelancearbejdsgivere?
Man kan sagtens mene, at der burde høre honorar med, men sammenligningen med arbejdsgivere holder ikke helt; der er jo ikke nogen, der kommer til at tjene penge på logoet – det skal være vores fælles visuelle samlingspunkt for markeringen af 40året. Den indsats man lægger i udformningen af et logo er derfor et stykke fagligt arbejde for fællesskabet (vi er flere der lægger adskillige gratis sådanne timer for fællesskabet hver måned), og dertil kan man så være heldig både at være den, der har lagt streg til 40års-jubilæet og få 5.000 til efteruddannelse. At præmien er efteruddannelsesstøtte og ikke et pengebeløb er netop for at understrege, at dette ikke er en betalt opgave i udbud, men en konkurrence blandt medlemmer, der har lyst til at bidrage til vores fælles fejring af FreelanceGruppens fire årtier i (faglig) aktion. Bedste hilsner Nina, medlem af FLGs bestyrelse og en del af jubilæumsarbejdsgruppen.
PS: Forslag, kommentarer og input ifm markeringen af 40året kan i øvrigt året igennem sendes til jubi40@freelancegruppen.dk
Er helt enig med Mikael Skotting. Når man tænker på, hvad en designer tager for at udarbejde et logo - så er det sølle - specielt hvis man ikke lige står og skal bruge en efteruddannelse -