Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

LinkedIns blog – brug længere artikler til at skærpe din synlighed effektivt.

En ofte overset mulighed for at markere sig som kyndig på sit felt er LinkedIns publiceringsfunktion, der kaldes artikler, men som kursusleder Abelone Glahn kalder blog. At skrive længere indlæg frem for de korte statusopdateringer betyder ikke alene, at du potentielt kan nå LinkedIns snart en milliard læsere, hvis du fx skriver på engelsk, eller bare de to millioner danskere, der er på LinkedIn, hvis du skriver på dansk. Du når næsten med garanti flere her, end ved kun at publicere på din egen hjemmeside.

Rasmus Preston

Hvornår

13. oktober 2022 10:00-13:00

Hvor

DJ, Kursuslokalet Store Strand, Gl. Strand 46, 1202 København K.

Pris

Fra 0.00 kr.

Type

Kursus

At bruge LinkedIns publiceringsredskab betyder også, at du kan nyskrive artikler til et større publikum eller genbruge/versionere tidligere produktioner, ligesom de ofte stillede spørgsmål, som kunderne kommer med, kan besvares i længere blogindlæg, som du altid kan henvise til, og som folk, du ikke kender (endnu), også kan få øje på. Indlæggene ligger permanent på din profil, fremfor at blive skiftet ud i feedet hele tiden.

Bloggen, eller Artikler, som LinkedIn kalder det, er en eminent mulighed for med mange flere elementer at vise sine kompetencer, fortælle back-stage-beretninger fra mediearbejderens hverdag, bringe tips og gode råd, fortælle om milepæle eller blot overvejelser om dit fagområde. Blogindlæggene kombineres sindrigt med korte statusopdateringer eller kan placeres i de fremhævede elementer på din profil.

Abelone har blogget på LinkedIn siden 2014, hvor muligheden blev åbnet for alle brugere på platformen.
En blog på LinkedIn er lige så meget en præsentationsbakke, som den er et sted, du eventuelt kommer med meninger og holdninger. Brug den oplagte mulighed for fordybelse i en travl SoMe markedsføring.

På kurset lærer du:

  • Hvad er et godt blogindlæg, opbygning, billedbrug, tags mm
  • Hvad er absolut No Go, og hvad skal du passe på med
  • Hvad kan du læse af statistikken
  • Hvordan kombinerer du LinkedIns blog og statusopdateringer, og hvad virker bedst for dig
  • Hvordan bruger du dine egne blogindlæg (hvis du skriver en blog på dit eget domaine), så den ikke kolliderer med LinkedIns blog
  • Hvordan bruger du funktionen til søgninger i andres artikler, research og kilde til vedligeholdelse af din egen viden.
  • Hvordan du bruger artikler til at øge dit antal af relevante statusopdateringer til dine followers uden mere arbejde for mig selv

Forudsætning:
Du skal medbringe et blogindlæg/artikel på mindst 1 A4 side, gerne med fotos eller video, der skal indsættes. Du skal bruge den som kladde at arbejde med, og den må ikke være publiceret på LinkedIn tidligere, men det må gerne være genbrug af en artikel eller en blogpost fra din egen hjemmeside.

Du skal medbringe egen bærbare, samt det materiale, du vil udgive. Husk, du skal have rettigheden til at publicere en artikel, du har skrevet for en kunde.