Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Fotograf: Sådan udvikler du geniale idéer (1:3)

Savner du at få dine egne ideer gjort til historier som fotograf og fotojournalist? Bliver du fortrinsvis inviteret med på opgaver af journalisterne?

Kom på kursus i ideudvikling for fotografer.

Foto: Per Morten Abrahamsen

Per Morten Abrahamsen

Hvornår

28. februar 2019 09:00-14:00

Hvor

DJ, Åboulevarden 31, 8000 Aarhus Vis på kort

Pris

Gratis for medlemmer af FreelanceGruppen

Kurset er første kursus af tre sammenhængende kurser, der giver dig konkrete redskaber til at udvikle egne (geniale) ideer, pitche dem med succes og ikke mindst skrive reportagerne, så de fænger. Du kan sagtens tage kurserne hver for sig.

Kom på kursus i ideudvikling og få konkrete redskaber til at udvikle dine egne idéer til historier, der fænger an hos redaktørerne. Både hos dem du kender i forvejen og dem, du måske gerne vil arbejde for.

Livet som freelancefotograf og fotojournalist kræver kreativitet og iderigdom. Det er nærmest en pligt at få gode ideer, hvis du vil overleve - med en god portion arbejdsglæde - og blive ved med at overraske og udfordre læsere, seere, brugere og kunder.

Underviser:
Underviser er journalist, forfatter og underviser Nana Toft, der har levet af sine gode idéer i over 10 år som freelancejournalist. Hun har efterhånden en håndfuld faste kunder, men har gjort en dyd ud af konstant at udvikle ideer og opspore nye kunder. Når hun ikke udvikler ideer eller skriver artikler, underviser hun i ideudvikling, spørge- og interviewteknik og i faglig formidling til fagspecialister. Hun har desuden specialiseret sig i etnografisk journalistik og er netop begyndt at lave lydfortællinger.

Ideworkshoppen giver dig:

 

  • Forståelse for DNA’et i Den Gode Idé.
  • Konkrete redskaber og metoder til at udvikle gode idéer - selv og med andre.
  • Redskaber til ikke kun at dyrke de gode, men også de anderledes, skæve og overraskende ideer.
  • Kickstart af idébank: Opbygning af egne konkrete, gode og nye idéer.
  • Indsigt i, hvad der dræber al idéudvikling - og hvordan du undgår det.
  • Kickstart af kildenetværk - hvem kontakter man med hvilke ideer?