Gå til hovedindhold
Bliv medlem
Er afholdt

Bliv bedre til at bruge sociale medier

Få opdateret din viden om sociale medier på dette to-dages kursus, der vil klæde dig på til at styrke dit produkt med en basal social medie-strategi og gøre dig i stand til at tage den faglige samtale med dine kunder.

foto

Palle Mouritsen

Hvornår

26. oktober 2020 10:00
27. oktober 2020 16:00

Hvor

Dansk Journalistforbund, Aaboulevarden 31, Aarhus

Pris

Gratis for medlemmer

Styrk din viden om sociale medier
Sociale medier er nu en grundlæggende del af arbejdet, om du er selvstændig eller freelancer. Og der er konstant udvikling og nye muligheder på området. Få opdateret din viden om sociale medier på et lærerigt og inspirerende to-dages kursus, der vil klæde dig på til at styrke dit produkt med en basal social medie-strategi og gøre dig i stand til at tage den faglige samtale med dine kunder. 

Kurset er praktisk, og der vil være masser af øvelser undervejs.

Første dag:

I kursets første del får du en grundig og aktuel rundtur i landskabet af sociale medier og deres målgrupper. Vi bygger derefter ovenpå med en teori, der forklarer vores lyst til at dele og reagere, når vi møder indhold. Teorien afprøves med en række øvelser, som også kan tage udgangspunkt i dit eget materiale.

Anden dag:
Kursets anden del handler om vigtigheden af at arbejde med den visuelle del af social medie-indhold - om det er en video til Instagram, en grafik til Twitter eller et Facebook-opslag. Vi afprøver værktøjer, der gør det nemmere at skabe visuelt velfungerende indhold. Her gennemgår vi også de effektive fortællemodeller, du skal bruge i levende billeder på sociale medier. 

Vi slutter af med indsigter omkring, hvordan strategiarbejde kan tilrettelægges, så du bruger din viden til at lægge en social medie-plan for et medieprodukt.

Kurset er en blanding af oplæg, diskussion og praktiske øvelser. Vi berører alle relevante sociale medier, men hovedvægten bliver lagt på Facebook og Instagram. 

Om underviseren: 

Nadia Nikolajeva er en erfaren underviser, konsulent og digital rådgiver. Hun har i en årrække arbejdet som digital chef hos TV Midtvest og er for nylig sprunget ud som selvstændig med eget firma, hvor hun rådgiver i brugen af sociale medier. 

Send en mail til underviseren inden kurset: 

For at få mest muligt ud af kurset skal du sende en mail til underviser Nadia Nikolajeva, når du har meldt dig til. Skriv et par linier om, hvordan du bruger sociale medier i dit arbejdsliv som selvstændig eller freelancer - og hvor du vil styrkes til nadianikolajeva@gmail.com.