AFHOLDT: Sådan passer du virksomhedssider på LinkedIn
Gør vedligeholdelse af en LinkedIn-virksomhedsside til din freelanceydelse
Hvornår
18. september 2019 10:00-16:00
Hvor
Dansk Journalistforbund, Gammel Strand, 1202 København K.
Pris
Gratis for medlemmer af FreelanceGruppen
Et stigende antal danske virksomheder såvel i det private som det offentlige ønsker at være til stede på businessplatformen LinkedIn, men ved ikke nødvendigvis, hvordan en virksomhedsside drives, ej heller hvordan tilstedeværelsen positivt kan spille sammen med medarbejdernes personlige profiler.
Der er med andre ord et oplagt – og ikke særlig udfyldt - marked for, at en freelancer tilbyder en kontinuerlig vedligeholdelse af en eller flere virksomhedssider på LinkedIn.
Dette kursus er for freelancejournalister og kommunikationskonsulenter, der ønsker at tilbyde pasning af en virksomhedsside som ydelse. Kurset er praksisorienteret og indeholder tillige salgsargumentation, som freelanceren kan bruge over for mulige kunder. Det er en forudsætning for deltagelse, at kursisten er aktiv og up-to-date med sin egen profil på LinkedIn allerede.
Kurset er IKKE for nybegyndere.
Grundkurset varer en hel dag og kommer omkring:
Grundindføring i virksomhedssider
- opbygning og muligheder for sider og showcasessider i gratisversionen
- tilpasning af tekst m indhold, administratorer mv.
- statistik og indblik, samt andre administrative funktioner
Strategi for virksomhedens side
- virksomhedens formål med tilstedeværelsen, herunder målgruppe for opslag
- strategi for skabelse af followers
- forudsætninger for indholdsproduktion, herunder hvad moderatoren kan ønske fra virksomhedens ledelse
Opdateringer på virksomhedssiden
- hvilke typer opslag fungerer hvordan
- gode og dårlige typer opslag
- eksempler fra den virkelige verden
- måling på effekt
- årshjul og planlægning af opslag
Employer branding og employer advocacy
Gennemsnitligt har medarbejdere ti gange så mange connections som en virksomhed har followers.
Det betyder, at en virksomhed med stor fordel kan benytte sig af medarbejdernes tilstedeværelse – hvis de vel at mærke er indstillet derpå.
Vi gennemgår:
- hvordan og under hvilke forudsætninger kan medarbejdernes tilstedeværelse inddrages
- hvad skal en vejledning indeholde, så medarbejderne er mere tilbøjelige til at ville anvende deres egne profiler til branding.
Undervejs i kurset vil der være mange konkrete eksempler, ligesom vi laver øvelser, så deltagernes egne (eventuelle) kundevirksomhedssider kan tages i brug.
Desuden berører vi også, hvilke andre ydelser, man som freelancer typisk også vil kunne tilbyde sin kunde for at en LinkedIn- tilstedeværelse bliver optimal. Herunder vil vi også gennemgå en række argumenter for at en virksomhed overhovedet kommer på LinkedIn.
NB:
Kurset gennemgår ikke de tilkøbsmuligheder, som LinkedIn tilbyder. Vi ser alene på det, der er muligt igennem gratisversionen. Vi vil kort berøre annoncering og sponsorerede opslag, som kan lade sig gøre i med begrænset udgift, men vi gennemgår ikke opsætning af kampagner mv.
Forudsætning:
Kurset forudsætter, at du selv er en hyppig bruger af LinkedIn, og at du kender funktionerne på en personlig profil.
Kurset forudsætter ikke, at du har en virksomhedsprofil selv, idet du kan oprette en sådan under kurset.
Er din personlige profil ikke tilstrækkelig opdateret og udfyldt, forbeholder Abelone Glahn sig ret til at afvise kursisten.
Du skal enten være indstillet på at oprette en prøveside eller allerede have adgang som administrator til en side, du skal passe. Password, adgangskoder og forskellige billedelementer skal medbringes.
Der undervises IKKE på tablet eller mobil, men alene på browserversionen.
Underviser:
Abelone Glahn, selvstændig kommunikationsrådgiver med speciale i sociale medier. Forfatter bl.a. til bogen ”Forfatterens guide til sociale medier”, der med stor fordel kan læses af journalister, fotografer og andre DJ medlemmer. Mangeårig underviser i LinkedIn med en særlig praktisk tilgang. Tilbyder sidemandsoplæring.
www.abeloneglahn.dk
Frist for tilmelding: 16. september 2019
Frist for afbud: 11. september 2019