Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

AFHOLDT. Kursus i Fredericia: Copy writing eller Skriv så det virker!

Lyder du som en brugtvognsforhandler, når du skal skrive en sælgende tekst? Brug den fortællende journalistik og værktøjer fra skønlitteraturen til at skabe indhold, der fænger.

kim marthedal

Zigns/Morten Gubi Underviser Kim Marthedal

Hvornår

04. juni 2018 10:00-16:00

Hvor

Fredericia Vandrerhjem og Kursuscenter, Vestre Ringvej 98, 7000 Fredericia Vis på kort

Pris

For medlemmer af DJ og gratis

Mal billeder for din modtager
Hvis du er journalist er din tilgang til tekster måske meget faktabaseret. Fakta sælger aviser, men det sælger desværre ikke produkter.

Når du skriver til din modtager i for eksempel nyhedsbreve eller på de sociale medier, skal du tale til læserens hjerte i højere grad end til hjernen. Du skal male billeder for kunderne, så de ser, hvad du ser.

På dette kursus får du en række værktøjer til at komme tættere på dine læsere og modtagere.

Vi låner fra skønliteraturen
Fra skønlitteraturen bruger vi begrebet 'storytelling'. Vi snupper 'show, don't tell'-teknikker fra Hemingways univers, og vi leger med ord og bruger abstaktionsstigen til at komme tættere på læseren.

Disse værktøjer giver en anden skrivemetode end den mere faglige tilgang, og den taler til dine læsere, så de kan relatere til og forstå emnet.

Storytelling, den meste effektive metode til at blive husket
Storytelling er ikke kun et modeord, det er også en teknik til at fortælle indviklede fakta på en måde, så teksten kan huskes. Dette prøver vi af på os selv på kurset.

Vi arbejder med værktøjer som:

  • Abstraktionsstigen
  • Show, don't tell
  • De 5 sanser
  • Storytelling

Når du er færdig med kurset kan du:

Bruge din værktøjskasse til at gøre en kedelig tekst nærværende og spændende

Skrive tekster, som dine læsere kan huske.

Du skal enten medbringe computer eller tablet til at skrive tekster på.

Om underviseren:
Kim Marthedal har mange års erfaring fra marketingafdelinger på flere store, danske virksomheder og er uddannet i grafisk design, kommunikation og digital markedsføring.

Hun ejer virksomheden Zigns, og har blandt andet undervist på IBC Kolding, Grafiske Kurser og Campus Vejle, og er konsulent i Digital strategi og tekstforfatter for en række virksomheder.

Hun har skrevet bogen 'Kogebog i Digital Strategi' og været tilrettelægger på en lang række bøger.

Kurset er for medlemmer af DJ og er gratis. Der er no-show-fee på kr. 200 ved udeblivelse uden rettidigt afbud. 

Sidste frist for afbud er 28. maj.

FreelanceGruppen byder på morgenkaffe, frokost og vanlig mødeforplejning.