Gå til hovedindhold
Bliv medlem
Er afholdt

AFHOLDT: Fra flødeskumsproducent til strategisk sparringspartner – Sådan kommer du til at løse strategiske kommunikationsopgaver 

Drømmer du om at komme længere op i værdikæden hos dine kunder? Ønsker du at bruge dine kommunikative kompetencer mere rådgivende? På dette kursus får du redskaber til at løse strategiske opgaver for kunderne. 

Underviser

Normann Sloth

Hvornår

06. februar 2020 10:00-16:00

Hvor

DJ, Store Strand Gl. Strand 50, 1202 Kbh K. 

Pris

Gratis for medlemmer

Arbejdet med kommunikation beskyldes ofte for at være flødeskum i det strategisk arbejde i organisationerne. Det betyder, at fokus hos kunden i højere grad er på prisen af din ydelse end på værdien for organisationen - og at du ofte kommer for sent ind i processen i forhold til at kunne yde den mest kvalificerede faglige hjælp i processen.

Har du et mål om at komme længere op i værdikæden hos dine kunder, så vil du på denne workshop få mulighed for at arbejde med at identificere dine muligheder for at rykke dig tættere på målet.  

Indhold i Workshop: 

  • Oplæg om strategisk kommunikation og de faglige krav, der stilles 

  • Afdækning af egne kompetencer i forhold til strategisk kommunikation. Kan du det, der skal til? 

  • Analyse af eksempler fra deltagernes kundeopgaver. Var der dele af opgaven du havde faglige kompetencer til at løse, men hvor kunden ikke købte dig til opgaven? Vi identificerer de mulige grunde til, at du blev fravalgt.  

  • Oplæg om at dokumentere og synliggøre værdien af dit arbejde  

  • Det strategiske kommunikationsarbejde med branding og markedsføring af deltagernes respektive freelance-virksomheder. 

  • Vi kigger på, om vi selv tager vores egen medicin i forhold til strategisk kommunikation 

Det får du med fra kurset: 

  • Viden om de faglige krav der stilles i forhold til strategisk kommunikation 

  • Et overblik over dine egne styrker & evt. svagheder i forhold til at løse strategiske kommunikationsopgaver. 

  • Identificeret muligheder for mersalg indenfor en større faglig palette 

  • Inspirationskatalog til markedsføring og branding af dine kompetencer i forhold dine nuværende og potentielle kunder 

Om underviseren: 
Karin Sloth har mere end 25 års erfaring som konsulent og selvstændig i forhold til at sælge og gennemføre strategiske kommunikations projekter. Hun arbejder desuden som mentor og coach for ledere, selvstændige og iværksættere.  

Karin Sloth har i de sidste 20 år været fast tilknyttet som ekstern underviser på efteruddannelsen på Medie- og Journalisthøjskolen, hvor hun underviser i strategisk kommunikation, ledelse og dokumentation af værdien af kommunikation. I sommer udkom hendes seneste lærebog: "Strategisk kommunikation i en ustyrlig tid." 

På kurset vil du have mulighed for at købe et eksemplar af lærebogen "Strategisk kommunikation i en ustyrlig tid" til 25% rabat af udsalgsprisen 299,95 = dvs. til 225 kr. 
Ønsker du det, skal du forud for kurset bestille et eksemplar via mail til underviser Karin Sloth: ks@karinsloth.dk.  

  • Frist for afbud:  4. februar 2020 

  • Frist for tilmelding: 30. januar 2020