Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

AFHOLDT. Fotograf: Sådan pitcher du med succes (2:3)

Hvordan ser det perfekte pitch ud, hvis man som fotograf gerne vil afsætte en historie i tekst og fotos til en redaktør? Hvad griber dem, fænger dem? Er der do’s and dont’s? Hvem skal jeg kontakte med hvilken idé? Skal jeg skrive eller maile? Kan jeg tillade mig at rykke for svar?

Foto: Per Morten Abrahamsen

Per Morten Abrahamsen

Hvornår

05. marts 2019 09:00-14:00

Hvor

Dansk Journalistforbund, Åboulevarden 31, 8000 Aarhus Vis på kort

Pris

Gratis for medlemmer af FreelanceGruppen

Kurset er andet kursus af tre sammenhængende kurser, der giver dig konkrete redskaber til at udvikle egne (geniale) ideer, pitche dem med succes og ikke mindst skrive reportagerne, så de fænger. Du kan tage kurserne samlet - eller vælge et enkelt af dem ud.

Det gode pitch er en svær disciplin. Og det er individuelt, hvordan redaktører gerne vil have det, og hvad der tænder dem. Men der er guidelines og retningslinjer, der gælder for alle.

Underviser:

Nana Toft er journalist, forfatter og underviser og har levet af sine gode idéer og sine pitches i over 10 år som freelancejournalist. Et slag på tasken er, at hun får 4 ud af 5 af sine ideer igennem hos redaktørerne. Når hun ikke skriver, underviser hun i journalistik, i spørge- og interviewteknik og i faglig formidling til fagspecialister. Hun har desuden specialiseret sig i etnografisk journalistik og er netop begyndt at lave lydfortællinger.

Du vil f.eks. få indblik i følgende:

  • Forståelse for do’s and dont’s, når du pitcher.
  • Skabelon til "Det Gode Pitch".
  • Konkrete forslag til hvem/hvilke medier, der er oplagte i forhold til din(e) idé(er).
  • Sparring på egne skitser til pitchs.

Metode:

Workshoppen er hands-on. Vi fokuserer på konkrete redskaber, egne produktioner og sparring på tværs. Der vil være få teoretiske oplæg. Alle ideer og pitchs behandles med fortrolighed.