Gå til hovedindhold
Bliv medlem

5 gode råd - Sådan kommer du i gang med at kombinere

Konsulent Anne Rohde guider journalister og kommunikatører til at få gang i forretningen - og holde den kørende.

Af Katrine Nadia Jørgensen 

Dine chancer for at lykkes med din skriveforretning kan blive større, hvis du følger disse råd.

  • Spred din risiko. Sats på flere kunder på samme tid.
  • Fasthold din integritet. Brug den sobre, objektive tone, du som journalist kan levere.
  • Vær velorienteret, lav research - og hav altid en god anledning til at kontakte kunden.
  • Tænk over, hvilke kundesegmenter du arbejder for. Du ser heller ikke politiske rådgivere, der både arbejder for rød og blå blok.
  • Der er ingen forskel på journalistik og kommunikation - ser fra mange kunders synsvinkel. De fleste kunder ser det som en fordel, at de også ser dit navn i en avis eller et magasin engang imellem.

Kilde: Anne Rohde er selvstændig konsulent hos Rohde-cc og underviser på Bizz-kurserne hos Dansk Journalistforbundet

Fandt du den information du søgte

Dette er ikke en kontaktformular, men feedback til indholdet på siden.
Søger du svar på et konkret spørgsmål? Ring til DJ på tlf. 3342 8000 eller skriv til dj@journalistforbundet.dk