5 gode råd - Sådan kommer du i gang med at kombinere
Konsulent Anne Rohde guider journalister og kommunikatører til at få gang i forretningen - og holde den kørende.
Af Katrine Nadia Jørgensen
Dine chancer for at lykkes med din skriveforretning kan blive større, hvis du følger disse råd.
- Spred din risiko. Sats på flere kunder på samme tid.
- Fasthold din integritet. Brug den sobre, objektive tone, du som journalist kan levere.
- Vær velorienteret, lav research - og hav altid en god anledning til at kontakte kunden.
- Tænk over, hvilke kundesegmenter du arbejder for. Du ser heller ikke politiske rådgivere, der både arbejder for rød og blå blok.
- Der er ingen forskel på journalistik og kommunikation - ser fra mange kunders synsvinkel. De fleste kunder ser det som en fordel, at de også ser dit navn i en avis eller et magasin engang imellem.
Kilde: Anne Rohde er selvstændig konsulent hos Rohde-cc og underviser på Bizz-kurserne hos Dansk Journalistforbundet