Gå til hovedindhold
Bliv medlem
publikum

Pexels.com

Branchedag 2023

- Vi gentager succesen

Den 11. maj i København

Kaffe og hygge

Branchedagen

At være influent handler om meget mere end følgere, likes og trafik. Du skal have fingeren på pulsen, være first mover på trends og SoMe-opdateringer, ligesom du skal være konceptudvikler, tekstforfatter, fotograf, contentproducent, SoMe-konsulent, sælger, community manager og projektleder.

Alt dette, mens du naturligvis er opdateret på markedsføringsloven, etiske retningslinjer, prissætning og digital sikkerhed. Derfor gentager vi hos Influenter og Bloggere i Dansk Journalistforbund succesen fra sidste år, og holder en megafed branchedag for dig, der er influent, blogger, YouTuber, TikTok’er, Twitcher – ja, kært barn har mange navne.

Vi samler 150 influenter til en tætpakket dag, og vi lover, du går meget klogere derfra og har fået mulighed for at netværke med dine kolleger i branchen undervejs. 

Branchedagen er for alle influenter - også dig der ikke er medlem af Dansk Journalistforbund.

Program for dagen

Alle tider er cirka tider, og vi tager forbehold for ændringer.

⁃ Kl. 8.30 serveres der morgenmad samt kaffe og te.

⁃ Kl. 9.00 starter selve programmet med velkomst ved formand Lisbeth Kiel og dagens konferencier Cathrine Widunok Wichmand.

⁃ Kl. 9.15 Paneldebat med influenterne Mette Marie Lei Lange, Astrid Olsen, Sonja Lovdal, Julia Sofia Aastrup og Allan Stage.

⁃ Kl. 10.00 Seneste nyt ang. influenter og skat med revisoren Michael Tangstad.

⁃ Kl. 10.25 Pause

⁃ Kl. 10.45 Selvforsvar for influenter – Sådan passer du på dig selv, når din egen person er din forretning med Anna-Bertha Heeris.

⁃ Kl. 11.10 Hvordan prissætter du dig selv? med Christina Dreyer.

⁃ Kl. 11.50 Frokost

⁃ Kl. 12.30 Forbrugerombudsmanden gør os klogere på reglerne for skjult reklame.

⁃ Kl. 13.00 Vær tro mod dig selv og dit brand ved Sine Gerstenberg.

⁃ Kl. 13.30 Hvad kan man bruge et fagforbund til som selvstændig ved Elisabeth Hamerik Schwarz.

⁃ Kl. 13.40 De juridiske aspekter i influentbranchen ved Maria og Cecilie fra KreaKom.

⁃ Kl. 14.10 Pause

⁃ Kl. 14.30 Når influenter bruger deres stemme ved Cathrine Wichmand.

⁃ Kl. 14.40 Udnyt det fulde potentiale af Instagram med ekpert i sociale medier Cameron Veasey

⁃ Kl. 15.15 Tak for i dag.

⁃ Kl. 15.30 slutter vi dagen af med netværk og bobler.

Kaffe og program

pexels.com

SÆT KRYDS

Den 11. maj 2023 i København

Fra kl. 8.30 til kl.16.00

Medlemmer kommer med for 0 kr. 

Speakere på Branchedagen 2023

_________________________________________

cathrine widunok wichmand

Cathrine Widunok Wichmand

Cathrine Widunok Wichmand
Cathrine har arbejdet som influent siden 2011, og sideløbende som iværksætter. Hun har med succes formået at bruge sin platform til at ændre dansk lovgivning på fertilitetsområdet. Hun har skabt grobund for et stærkt og loyalt følgerskab, som hun har engageret og motiveret til at tage del i mange vigtige emner på sin profil samt i hendes virksomhed Flow Intimates.

Mette Marie Lei Lange

Mette Marie Lei Lange

Mette Marie Lei Lange
Mette Marie var en af de første professionelle bloggere i Danmark. Siden 2014 har hun levet af at skrive og være aktiv på de sociale medier. Mette Maries hjerte banker for velgørenhed, og hun har flere gange skabt flotte resultater ved at bruge sin platform til at skabe opmærksomhed om værdige sager. Hun lever af at være influent og lancerede desuden i 2022 sin hårproduktserie GRÅ Studio.

Christina Toftegaard Nielsen

Mads Holm

Christina Toftegaard Nielsen
Christina har været forbrugerombudsmand i Danmark siden 2015. Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med erhvervsdrivendes overholdelse af bl.a. markedsføringsloven ud fra hensynet til forbrugerne.

Michael Tangstad

Michael Tangstad

Michael Tangstad, revisor
Michael er en af de bedste i Danmark, når det kommer til beskatning af influenter og bloggere. Han har gennem bindende svar fået SKAT til at nikke til løsningsforslag på, hvordan influenter og bloggere skal beskattes.

Allan Stage

Allan Stage

Allan Stage
Allan er indholdsskabende far, som ærligt deler ud af sit liv med fire skønne døtre og en lille søn. Hverdagen som far, livet og nørderi er en kæmpe del af hans Instagramprofil. Ydermere er Allan ved at udvikle en podcast om sorg. "Ærlighed, også når det ikke er pænt", har været hans dogme fra starten.

Anna-Bertha Heeris Christensen

Anna-Bertha Heeris Christensen

Anna-Bertha Heeris Christensen
Anna-Bertha har en PhD i marketing fra Copenhagen Business School, hvor hun også underviser i Business Etik og Psykologisk forbrugeradfærd. Hun forsker i influencer marketing med fokus på, hvordan det påvirker mennesker at arbejde som influenter, og hvilke etiske udfordringer der opstår.

Christina Dreyer

Christina Kilhof Dreyer

Christina Kilhof Dreyer
Christina har arbejdet med influencer marketing siden 2014 og er en af branchens eneste specialister, der har erfaring fra både bureau-, virksomheds-. influencer- og agentursiden. Til daglig bruger hun sine mange års erfaring fra alle sider af bordet på at drive influencer agenturet Sisu Social med nogle af landets førende influenter, ligesom hun har udviklet et online kursus, Influencer Skolen.

Elisabeth Hamerik Schwarz

Stine Tidsvilde

Elisabeth Hamerik Schwarz
Elisabeth har siden 2020 været formand for specialgruppen "Journalisterne" hos Dansk Journalistforbund samt medlem af hovedbestyrelsen i Dansk Journalistforbund siden 2019. Herudover arbejder hun som selvstændig journalist, redaktør og rådgiver og har arbejdet med alt fra magasiner, fagblade, aviser, tv, lyd, dokumentarfilm, strategisk kommunikation og kriserådgivning.

Astrid Olsen

Astrid Olsen

Astrid Olsen
24-årige Astrid Olsen startede med at lave videoer på YouTube som 13-årig. Hun begyndte at leve af hendes virke som influent som 18-årig, og i gennem årene har hun blandt andet lavet en podcast hos Radio 24syv, udgivet bogen ”Tro på dig selv og din stil”, holdt foredrag og lavet en smykkekollektion med IDfine. Astrid Olsen har pt. 130K abonnenter på YouTube.

KreaKom

KreaKom

KreaKom
Cecilie Paulsen og Maria Bjerrehuus er jurister hos brancheforeningen KreaKom og har massiv erfaring med at rådgive kommunikations- og reklamebureauer inden for de juridiske problemstillinger, der relaterer sig til markedsføring og kommunikation, kampagneeksekvering, produktioner og herunder også samarbejder med influenter. Herudover turnerer Cecilie og Maria også med oplæg om bl.a. greenwashing, rettigheder og generelle regler for markedsføring.

sine gerstenberg

Sine Gerstenberg

Sine Gerstenberg
Sine Gerstenberg er selvstændig kulturskribent og kommunikationskonsulent. Hun er uddannet Cand.Mag. i litteraturvidenskab og moderne kultur fra Københavns Universitet, og har mere end 20 års erfaring i at skrive journalistisk og formidle historier strategisk og kommercielt. Hun har været senior rådgiver på flere kommunikationsbureauer, Nordisk PR chef hos L'Oréal og leveret artikler til såvel modemagasiner som de store danske dagblade.

Sonja Lovdal

Sonja Lovdal

Sonja Lovdal
Sonja arbejder fuldtid som influent på Instagram og TikTok. Sonja bruger sin platform til at snakke åbent og ærligt om mental sundhed og body positivity over for sin unge målgruppe - her deler hun blandt andet ud om sin egen rejse med at blive diagnosticeret med ADHD og autisme i en sen alder, og hvordan dette påvirker hendes hverdag.

Meta

Cameron Veasey

Cameron Veasey
Cameron er ekspert i sociale medier og har arbejdet hos både LinkedIn og nu Instagram. Hos Instagram arbejder Cameron med "Product, Culture and Next Gen Trends". Han er ansvarlig for at etablere og eksekvere Instagrams kommunikationsstrategi for nye produktopdateringer og funktioner på tværs af Europa, Mellemøsten og Nordafrika. Udover det så leder han alle kommunikationsinitiativer fokuseret på at uddanne forbrugere, kreatører og medier i, hvordan man udnytter Instagrams fulde potentiale. 

 

Julia Sofia Aastrup

Julia Sofia Aastrup

Julia Sofia Aastrup
25-årige Julia Sofia arbejder som influent og har delt videoer på YouTube de sidste 10 år. Hun deler ud om alt fra makeup og livstil, menstruations tips og tricks, selvkærlighed, selvværd og selvtillid. Hun har også udgivet bøgerne ”Smuk Indeni – Smuk Udenpå”, ”Min Egen Største Fan” og ”Uperfekt Perfekt”, og så er der nok også mange, der kan huske hende fra hendes deltagelse i tv-programmerne ”Vild med dans” og ”Over Atlanten”.

Anmeldelser fra sidste års deltagere

- Det var et fantastisk arrangement sidste år. Der blev taget godt hånd om deltagerne, og man gik klogere derfra. Det er så fedt, der begynder at komme mere og mere fokus på det at være influencer. Jeg glæder mig i hvert fald til at deltage igen i år. 
Julia Olsen
- Den sidste branchedag var både lærerig og givende for mit netværk i branchen. Det var dejligt at møde mange af dem, jeg har talt med på Instagram, i virkeligheden. Selvom jeg følte, jeg havde ret godt styr på regler og lovgivning, så fik jeg stadig en masse ny viden om markedsføringsloven, skatteregler, prissætning af mit arbejde men også en masse inspiration til min profil og blod på tanden til at blive endnu dygtigere.
Katja Nylander
- Jeg synes Branchedagen sidste år var en stor succes! Jeg gik derfra med en masse nye indsigter i bl.a. markedsføringsloven, skatteregler og prissætning. Branchedagen er også en dag, hvor man får lov til møde og netværke med en masse dygtige kollegaer. Jeg skal helt sikkert med igen i år.
Line Dupont
- Jeg lærte virkelig meget til Branchedagen sidste år! Der var alsidige oplæg, spørgerunder og plads til alle. Jeg sugede til mig af alt fra revision, regler om reklame og fik mere viden om det at bruge de sociale medier som virksomhed.
Udover det, var det skønt at netværke og møde nye, spændende kollegaer i branchen. Jeg ville sådan ønske, jeg kunne deltage igen i år!
Nina Claire
Publikum

Pexels.com

Spørgsmål og svar om Branchedagen

1. Kan jeg have mit barn med til branchedagen?

Nej, desværre ikke. Branchedagen er ikke et klassisk influent-event, men en dag med oplægsholdere på scenen. Det foregår i et auditorium i et kontorfællesskab, hvor det ikke er velegnet til at have børn og babyer med. 

2. Er indholdet på Branchedagen 2023 det samme som Branchedagen 2022?

Nej, der vil være nye oplægsholdere og nye emner på programmet, men der vil også være et par gengangere. Dog vil formatet og oplæggene være nye.

Hvor og hvornår?

Sæt kryds i kalenderen den 11. maj kl. 8.30-16.00

Branchedagen er for alle influenter - også dig der ikke er medlem af Dansk Journalistforbund.

Branchedagen afholdes: HUB3, Arne Jacobsens Allé 13, 2300 København S. (Lige overfor Fields)

Der serveres morgenmad og frokost samt drikkevarer.

Blomst

unsplash.com

PRISER

Medlemmer af Forbundet for Influenter og Bloggere, Freelancegruppen og DJ Kommunikation: 0 kr. 

Øvrige medlemmer af Dansk Journalistforbund: 325 kr.

Influenter uden medlemsskab: 650 kr. 

bog

Pexels.com

KONTAKT OS

Er du i tvivl om noget vedrørende Branchedagen?

Vi sidder klar på mail og telefon til at besvare dine spørgsmål.