Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu
publikum

Pexels.com

Branchedag

- Danmarks første branchedag for influenter og bloggere

Den 22. marts i København

Kaffe og hygge

Branchedagen

At være influent handler om meget mere end følgere, likes og trafik. Du skal have fingeren på pulsen være first mover på trends og SoMe-opdateringer, ligesom du skal være konceptudvikler, tekstforfatter, fotograf, contentproducent, SoMe-konsulent, sælger, community manager og projektleder.

Alt dette, mens du naturligvis er opdateret på markedsføringsloven, etiske retningslinjer prissætning og digital sikkerhed. Derfor har vi hos Influenter og Bloggere i Dansk Journalistforbund arrangeret Danmarks første branchedag kun for dig, der er influent, blogger, YouTuber, TikTok’er, Twitcher – ja, kært barn har mange navne.

Vi samler 150 influenter til en tætpakket dag, og vi lover, du går meget klogere derfra og har fået mulighed for at netværke med dine kolleger i branchen undervejs. 

Branchedagen er for alle influenter - også dig der ikke er medlem af Dansk Journalistforbund.

Program for dagen


⁃ Velkomst ved formand Lisbeth Kiel og dagens konferencier Rasmus Brohave

⁃ Influenternes historie: Vi får et personligt indblik i forskellige influenters arbejdsliv, hører om, hvordan de gik fra hobby til levebrød, hvilke platforme de arbejder med, og hvilke tanker de gør sig om deres opgaver -  med blandt andet Jasmin Lind Schultz, Sofie Lindquist (Hello Sofie) og Charly Baasch (ComKean).

⁃ Krisekommunikation og håndtering af shitstorms ved Katrine Emme Thielke: Hvad gør du, hvis du havner i en shitstorm? Skal du blokere, slette, diskutere eller gemme dig under dynen, til det hele er drevet over. Katrine giver dig en række redskaber, så du er godt rustet, hvis du en dag får brug for det.

⁃ Bureauernes rolle i influentkampagner: Hvilken rolle spiller et reklamebureau f.eks. i den kampagne, du som influent skal eksekvere. Hvilke af bureauerne kan du gå i dialog med, hvis du ønsker at samarbejde med et brand – kort sagt: influentkampagnernes fødekæde med WeLovePeople, Target PR, RelationsPeople, MediaCom og Confetti CPH.

⁃ Revisor med speciale i influenter. Hvordan skal du beskattes af produkter, du modtager i gaver, goodiebags eller til kampagner? Må du trække kaffen fra, du drikker med en influentveninde, og hvad skal du betale i skat af en presserejse? Revisor Michael Tangstad guider dig let og forståeligt igennem de relevante regler for influenter.

⁃ Forbrugerombudsmanden holder oplæg om skjult reklame: Forbuddet mod skjult reklame – hvornår er der en kommerciel hensigt med et opslag? Hvornår skal et opslag markeres som reklame? Hvordan efterleves det? Forbrugerombudsmanden giver sine anbefalinger.

⁃ Sådan prissætter du dig selv ved konsulent Jacob Mouritzen fra Sheer: Hvordan ved du, hvad du har af værdi, når du skal forhandle pris på en kampagne? Hvilke ting giver værdi for virksomheden, som du skal huske at regne med i din pris? Jacob giver værdifulde input, du kan bruge til din forhandling fremadrettet.

⁃ Etiske retningslinjer for influenter ved formand Lisbeth Kiel: Hvorfor er der behov for etiske retningslinjer i branchen? Hvad håber vi på at kunne løse med dem, og hvilke dele af branchen har indtil nu vist opbakning til det.

⁃ Paneldebat: "Etikken i branchen og Nej tak til gratis arbejde" med blandt andet Dansk Journalistforbunds formand Tine Johansen, konsulent Jacob Mouritzen fra Sheer og Pernille Outzen fra Story House Egmont.

⁃ Oplæg fra Instagram til influenter og creators: Insight information fra selveste Meta om, hvordan bør man arbejde med brands, hvad sker der på reels samt input omkring shopping på Instagram.

Programmet opdateres løbende.

Kaffe og program

pexels.com

DAGENS INDHOLD

2 paneldebatter + 7 oplæg + 1 vært

D. 22. marts 2022 i København

Fra kl. 8.30 til kl.15.30

Priser fra 0,- til 350,-

Speakere på Branchedagen d. 22. marts 2022

_________________________________________

Rasmus Brohave

Rasmus Brohave

Rasmus Brohave
Rasmus Brohave er en internetpersonlighed og tv-vært, der gennem det seneste årti har haft det som levevej at skabe indhold til sine sociale medier. Rasmus har skabt sine egne underholdningsformater, der på YouTube er til stor fornøjelse for hans mange seere. Han har de seneste år også slået sine folder som tv-vært og foredragsholder, og er svær at undgå når “influenter” er på dagsordenen.

Jasmin Lind Schultz 

Jasmin Lind Schultz

Jasmin Lind Schultz 
21-årige Jasmin er influent på fuldtid, og hun har lavet YouTube-videoer, siden hun var 14 år. Hun bruger også meget energi på Instagram og TikTok. Sammen med manden, Mika, har hun en YouTube-kanel med over 120.000 abonnenter.

Katrine Emme Thielke

Katrine Emme Thielke

Katrine Emme Thielke
Katrine Thielke rådgiver om shitstorms, kriser og trolling. Hun har skrevet to bøger om emnet, og har en ny på vej, der handler om influenter. Katrine er desuden ekstern lektor på Københavns Universitet og underviser på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Michael Tangstad

Michael Tangstad

Michael Tangstad, revisor
Michael er en af de bedste i Danmark, når det kommer til beskatning af influenter og bloggere. Han har gennem bindende svar fået SKAT til at nikke til løsningsforslag på, hvordan influenter og bloggere skal beskattes.

Tine Johansen

Tine Johansen, Kred. Flemming Leitorp

Tine Johansen
Tine er formand for Dansk Journalistforbund, Medier & Kommunikation. Hun har blandt andet følgende ansvarsområder: mediepolitik, pressefrihed, etik, arbejdsmiljø, dagpenge, pension og ophavsret.

Jacob Holst Mouritzen

Jacob Holst Mouritzen

Jacob Holst Mouritzen
Jacob er strategikonsulent og co-founder af influent virksomheden, Sheer. 
Han har arbejdet med marketing og influenter i mere end 10 år og har bl.a. stået bag Faxe Kondis arbejde med influenter.

Christina Barre

Christina Barre

Christina Barré
Christina er ejer af agenturet Confetti CPH, hvor hun som agent repræsenterer både influenter, skuespillere, tv-personligheder, foredragsholdere, podcastere, forfattere og en række kvindelige iværksættere.

Christina Blak

Christina Blak. Kred. :Anna-Lene Riber

Christina Blak
Christina er kreativ direktør og partner i We Love People, der bruger kreativitet til at fremme virksomheders og borgeres bæredygtige adfærd. Christina er en aktiv stemme i debatten om purpose, grøn omstilling og FN's verdensmål.  

Conni Lagergreen

Conni Lagergreen

Conni Lagergreen
Conni er stifter og ejer af TargetPR og har arbejdet med influencers siden før, det hed influencers. Hun arbejder løbende med influencer-samarbejder på forskellige niveauer for både danske og internationale kunder. Hun har derudover kendskab til branchen indefra fra, da hun selv havde en kommerciel blog gennem mere end 10 år.

Sofie Desmareth

Sofie Desmareth

Sofie Desmareth
Sofie er rådgiver og partner hos kommunikationsbureauet RelationsPeople. Hun sætter dagsorden og positionerer kunderne og er en rutineret rådgiver inden for krisehåndtering, medietræning og influencer marketing. Sofie har opbygget bureauets fundament for influencer marketing, som i dag anvendes på tværs af kunder, hvor særligt data og strategisk-tilgang er de væsentligste søjler.

 Marie Asmussen & Christina Toftegaard Nielsen

Marie Asmussen & Christina Toftegaard Nielsen

Forbrugerombudsmanden
Fra Forbrugerombudsmanden deltager Christina og Marie. Christina Toftegaard Nielsen er forbrugerombudsmand. Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med erhvervsdrivendes overholdelse af bl.a. markedsføringsloven ud fra hensynet til forbrugerne. Marie Asmussen er specialkonsulent hos Forbrugerombudsmanden og har siden 2015 arbejdet med "forbuddet mod skjult reklame".

Lisbeth Kiel Bjerrum

Lisbeth Kiel

Lisbeth Kiel Bjerrum
Lisbeth er formand for Influenter og Bloggere i DJ og sidder derudover i Hovedbestyrelsen i Journalistforbundet. Hun er jurist med speciale i medieret, ophavsret og IT-ret og er en aktiv stemme i den offentlige debat om influenter og deres vilkår. Det er snart 13 år siden, hun startede sin egen blog, og hun har derfor været med helt fra den spæde start.

Rasmus Høgdall

Rasmus Høgdall

Rasmus Høgdall, Instagram
Rasmus Høgdall er kreativ strateg hos Meta. Rasmus vil snakke om, hvordan man som creator bedst arbejder med brands på Metas platforme. Hvordan man skal tænke reklamer, og hvor han ser fremtiden for creators bevæge sig hen.

Sofie Lindquist

Sofie Lindquist

Sofie Lindquist
Sofie lever af at lave indhold til Instagram om livet som mor - både når det er sjovt og hårdt. Sidste år kastede hun sig ud i at lave reels, der har fået mødre og fædre til at grine over hele Danmark og det fordoblede hendes følgertal i 2021. Hun har i dag over 90.000 primært kvindelige følgere.

Rasmus Fisker

Rasmus Fisker

Rasmus Fisker
Rasmus leder reklamebureauet MBA (MediaCom Beyond Advertising). Han har arbejdet med marketing og reklame i mere end 10 år, og har stået bag flere succesfulde danske og nordiske kampagner som har inkluderet influenter - både som kreative medskabere og som mediepartnere.

Pernille Outzen

Pernille Outzen

Pernille Outzen
Pernille Outzen driver influencer afdelingen hos Story House Egmont. Pernille har fokus på mennesker og historier og er specialiseret i at rådgive virksomheder bedst muligt i at integrere sin kommunikation på tværs af flere medier og kanaler, altid med profilen og mennesket i fokus.

ComKean

ComKean

ComKean
Charly står bag YouTube-kanalen ComKean, og hans gaming-videoer har genereret flere end 200 mio. visninger og har 180.000 abonnenter. Han er professionel YouTuber og sagde i 2017 sit job som politibetjent op for at lave videoer på fuld tid. Derudover er han aktuel med sit første one man show, Gamerlife, der har solgt over 10.000 billetter.

Stina Bothilde

Stina Bothilde

Stina Bothilde
Stina har været på Instagram i 10 år og over de sidste par år er det begyndt at tage fart på hendes profil, hvor hun i dag har over 11.000 følgere. Stina har et hyggeligt univers, hvor hun især deler billeder af hendes hjem, strik, sommerhuset og kaffe.

Publikum

Pexels.com

Hvor og hvornår?

Sæt kryds i kalenderen den 22. marts kl. 8.30-15.30

Branchedagen er for alle influenter - også dig der ikke er medlem af Dansk Journalistforbund.

Branchedagen afholdes: HUB3, Arne Jacobsens Allé 13, 2300 København S. (Lige over Fields)

Der serveres morgenmad, frokost og eftermiddagskage samt drikkevarer.

Blomst

unsplash.com

PRISER

Medlemmer af Forbundet for influenter og bloggere samt Freelancegruppen: 0 kr. 

Medlemmer af Dansk Journalistforbund: 175 kr. 

Influenter uden medlemsskab: 350 kr.

bog

Pexels.com

KONTAKT OS

Er du i tvivl om noget vedrørende Branchedagen?

Vi sidder klar på mail og telefon til at besvare dine spørgsmål.