Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Forberedelse til samtalen

En karriereudviklingssamtale skal være velforberedt, og derfor beder vi dig om at forberede forskellige ting, inden samtalen. På den måde kan vi give dig den bedste sparring under selve samtalen.

Når vi aftaler tid til en karriereudviklingssamtale, vil du blive bedt om at sende os følgende to ting:

  • Et detaljeret CV
  • Et skriv om dine aktuelle karriereovervejelser

Det detaljerede CV

Vi skal bruge dit CV for at kunne sætte din situation og dine ønsker ind i en sammenhæng. Det er vigtigt, at der er tale om et detaljeret CV, hvor du har medtaget både stort og småt, og hvor du har udfoldet dine forskellige erfaringer. Uden detaljerne kan vi ikke hjælpe dig med nye perspektiver eller idéer. Et detaljeret CV vil oftest fylde mere end et målrettet CV, der sendes sammen med en jobansøgning.

Dine aktuelle karriereovervejelser

Vi skal bruge dine karriereovervejelser til at give samtalen fokus fra start. Når vi i forvejen ved, hvilken situation du er i, og hvilke handlemuligheder du har, kan vi gå direkte til sagen, i stedet for at halvdelen af samtalen går med, at du fortæller din historie. Skriv, hvad du ved med sikkerhed, og hvad du er i tvivl om. Skriv om, hvorfor du vælger at søge sparring hos os, og om, hvad du håber at kunne få som udbytte af samtalen. Vi forventer cirka en A4-sides tætskrevet tekst, som så til gengæld ikke behøver at være strømlinet og tjekket i sin form. Du kommer måske til os, fordi du er forvirret - og så må dine karriereovervejelser naturligvis gerne være forvirrede.

Vi skal have dokumenterne senest to dage før samtalen for at kunne nå at forberede os.

Din egen forberedelse af samtalen

Ud over at konsulenten kan forberede samtalen, er det næsten endnu vigtigere, at udarbejdelsen af dokumenterne forbereder dig selv godt til samtalen. Du er formentlig stadig forvirret, men det er et vigtigt skridt at få overblik over, præcis hvad det er, man er forvirret over.

Husk at melde afbud, hvis du bliver forhindret

En karrieresamtale er en meget efterspurgt ydelse blandt vores medlemmer. Derfor er det ærgerligt, hvis et medlem udebliver fra en samtale, hvor vi i stedet kunne have tilbudt et andet medlem en samtale. Meld afbud hurtigst muligt. Så finder vi en ny tid til dig i stedet.

Fandt du den information du søgte
Tilføj email hvis du ønsker svar retur.