Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Fagligt Stævne

Coverbilllede

Fagligt Stævne

For første gang afholdes til efteråret Fagligt Stævne, når DJ samler forbundets fagligt aktive på Tivoli Hotel i København torsdag den 14. og fredag den 15. oktober.

For at fejre DJ's jubilæumsår og fordi delegeretmøde i år måtte afvikles digitalt, har hovedbestyrelsen besluttet at udvide arrangementet med en festmiddag og en ekstra dag til socialt og fagligt samvær på tværs af hele DJ.

Uanset om du er bestyrelsesmedlem i en kreds, gruppe eller forening, valgt som arbejdsmiljørepræsentant eller tillidsrepræsentant, så er du inviteret med. Mere information om tilmelding på linket nedenfor.

DJ

Baggrundsfarve

DJ

Pris og tilmelding

➤➤ PROGRAM TORSDAG 14. OKTOBER 

Med forbehold for ændringer

10.00 Døre åbner
Kaffe og friskbagte boller i foyeren

11.00 Velkomst og sang
Velkomsttale ved forbundsformand, Tine Johansen og musik ved Signe Svendsen.

11.30 Få mere tid i hverdagen
Effektivitetsekspert, Christina Schnohr, deler tips til mere effektiv opgaveløsning på kontoret, hjemmearbejdspladsen og i din fritid, så du kan få mere tid i hverdagen.

12.00 Frokost

13.00 Hvordan endte vi her og hvor skal vi hen?
Hvad gik galt i fagbevægelsen og hvordan genskaber vi et stærkt fællesskab i en tid med færre traditionelle arbejdspladser? Forfatter til bogen Fællesskab og forandring, Esben Noël Hjort, giver sit bud på en diagnose af den danske fagbevægelse og peger på mulige veje ud af medlemskrisen.

13.30 Pause

14.00 Vælg mellem tre sideløbende spor

Tæm din indbakke (Arkaden 6)
Føler du dig distraheret af indkomne mails og fjerner mails dit fokus fra dine vigtige opgaver? Så deltag i denne workshop i mailhåndtering, der vil give dig ro og overblik, når du fremover behandler e-mails.

Spar op til 2 timer om dagen. Hver dag. Fordi du kommer til at bruge mindre tid på din e-mail og får bedre koncentration på dine andre arbejdsopgaver.

Velkommen til DJ (Arkaden 7)
Særligt for nye fagligt aktive i DJ. Grundlæggende viden om DJ, fagbevægelsen, arbejdsmarkedet og DJs medlemmer.

Workshop: Organisering i praksis (Arkaden 8)
På et arbejdsmarked, der bevæger sig væk fra de traditionelle arbejdspladser, skal fagbevægelsen finde nye måder at styrke den fælles kamp for ordentlige forhold på arbejdsmarkedet. Esben Noël Hjort giver bud på konkrete tiltag, der kan skabe og styrke de faglige fællesskaber på og uden for arbejdspladserne. Med udgangspunkt i eksempler fra den danske fagbevægelse får deltagerne ideer og værktøjer til at tænke relationer og organisering i hverdagen.

15.00 Pause

15.30 Vælg mellem tre sideløbende spor

Kommunikation til medlemmer – overordnet strategi og værktøjer (Arkaden 6)
Hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier og fysiske møder med medlemmerne. Kan man være til stede alle steder, eller skal der lægges en plan for foreningens kommunikation? Og hvad kan DJ hjælpe med? Få svar på det og meget mere med oplæg fra DJs kommunikationsafdeling og gode eksempler fra andre fagligt aktive.

Aftaler, kontrakter og andre typiske faldgruber (Arkaden 7)
Hør DJs juridiske rådgivere, Alexandra Klerk og Roshan Beier, fortælle om typiske faldgruber i forbindelse med aftaler og kontrakter. Karrierekonsulent med særlig indsigt i forhold for freelancere og selvstændige, Stine Daugaard, fortæller om gode fokuspunkter angående opstart af virksomhed, skat, moms og prissætning. Gentages fredag

Politisk påvirkningsarbejde i DJ (Arkaden 8)
Formand, Tine Johansen og næstformand, Allan Boye Thulstrup fortæller sammen med konsulent, Hans Jørgen Dybro, om aktuelle sager og inviterer til en workshop, hvor du kan være med til at forberede DJ’s næste fagpolitiske initiativer. DJ er en fagforening, der hjælper sine medlemmer. Men DJ er også en organisation, der arbejder på at påvirke politikere, arbejdsgivere og andre i samfundet til at dele de synspunkter og holdninger, som vi har til en række emner: Presse- og ytringsfrihed, åbenhed, konkurrencevilkår for freelancere og selvstændige, arbejdsmiljø mm.

Få værktøjerne til, at du og din medarbejderforening, kreds eller gruppe – når der er behov for det – kan bidrage til at gøre DJ til en velsmurt politisk påvirkningsmaskine. Filosofien bag dette er sammenskudsgildet: Inden for rammerne af DJ’s målsætninger bidrager det enkelte medlem og den enkelte bestyrelse med de elementer, de kan, for at få festen til at lykkes.

16.30 Pause

17.00 Vælg mellem tre sideløbende spor

Events og netværk: Styrk fællesskabet (Arkaden 6)
Få inspiration til planlægning af fysiske arrangementer, webinarer og (digitale) netværk. Få indblik i hvordan din forening får styrket båndene mellem medlemmerne. Det seneste år har givet erfaringer, gode som dårlige, med digitale møder og arrangementer. Nu kan vi lægge meget bag os, men også fortsat bruge erfaringerne til at øge sammenholdet på tværs af geografi og arbejdssituationer.

50 millioner grunde til at forstå ophavsret (Arkaden 7)
Forbundet sikrer og formidler hvert år mere end 50 millioner kroner i rettighedsmidler. Men hvordan foregår det i praksis? Og hvad skal vi som forbund, medlemmer og fagligt aktive være opmærksomme på? På denne session gennemgår vi, hvordan ophavsretten sikres individuelt og kollektivt for DJs medlemmer. Hør også nærmere om, hvordan rettighedsmidler fordeles til det enkelte medlem eller via støtte til sociale, kulturelle og uddannelses formål (SKU-midlerne).
Gentages fredag

Når arbejdslivet gør ondt: Få viden og værktøjer til håndtering af stress og chikane i arbejdslivet (Arkaden 8)
Brug en time i samråd med DJs konsulenter og andre fagligt aktive og bliv (endnu) klogere på, hvad stress og chikane er, og hvordan du som kollega eller AMR kan bidrage til at styrke trivslen på arbejdspladsen. Oplægget er inspireret af virkelige cases fra rådgivningen.
Gentages fredag

18.00 Dagsprogram slut - Kolde øl i foyeren

18.30 Velkomstdrinks i foyeren

19.00 Middag og festtale ved Tine Johansen
Fejring af DJs 60 års jubilæum og uddeling af Carsten Nielsen Legatet

21.30 Hitorkesteret, Tennis, åbner dansegulvet

00.00 Hotdogs

01.00 Tak for i dag

➤➤ PROGRAM FREDAG 15. OKTOBER 

Med forbehold for ændringer

7.30 Løbetur med Charlotte Harder
8.00 Gåtur med medlemmer af hovedbestyrelsen

9.00 Det skal (også) være sjovt at være frivillig (Arkaden 8)
På baggrund af undersøgelse af fagligt aktives arbejdsmiljø i DJ dykker vi ned i, hvad der skaber arbejdsglæde og giver energi til de faglige fællesskaber. DJs næstformand, Allan Boye Thulstrup præsenterer forslag til, hvordan vi sammen skaber de bedste rammer for nuværende og kommende fagligt aktive.

9.30 Pause

10.00 Vælg mellem tre sideløbende spor

Den gode bestyrelse (Arkaden 6)
Få inspiration og værktøjer til at drive en effektiv bestyrelse, når forhandlingskonsulent, Henrik Bruun, fortæller om forventningsafstemning, rollefordeling, mødeledelse og samarbejde i en god bestyrelse.

Aftaler, kontrakter og andre typiske faldgruber (Arkaden 7)
Hør DJs juridiske rådgivere, Alexandra Klerk og Roshan Beier, fortælle om typiske faldgruber i forbindelse med aftaler og kontrakter. Karrierekonsulent med særlig indsigt i forhold for freelancere og selvstændige, Stine Daugaard, fortæller om gode fokuspunkter angående opstart af virksomhed, skat, moms og prissætning.

Kommunikation: Hvad skal vi på de sociale medier? (Arkaden 8)
Enhver organisation har efterhånden profiler på 4-5 forskellige sociale medier. Men hvordan bruger man bedst de forskellige kanaler, og giver det overhovedet mening at være til stede på alle tilgængelige platforme? Med udgangspunkt i DJ’s og andre organisationers brug af sociale medier tager vi en diskussion om, hvordan man bedst bruger sociale medier i sit organiseringsarbejde. Denne session er relevant for alle, der arbejder med sociale medier. 

11.00 Pause

11.30 Vælg mellem tre sideløbende spor

Når arbejdslivet gør ondt: Få viden og værktøjer til håndtering af stress og chikane i arbejdslivet (Arkaden 6)
Brug en time i samråd med DJs konsulenter og andre fagligt aktive og bliv (endnu) klogere på, hvad stress og chikane er, og hvordan du som kollega eller AMR kan bidrage til at styrke trivslen på arbejdspladsen. Oplægget er inspireret af virkelige cases fra rådgivningen.

50 millioner grunde til at forstå ophavsret (Arkaden 7)
Forbundet sikrer og formidler hvert år mere end 50 millioner kroner i rettighedsmidler. Men hvordan foregår det i praksis? Og hvad skal vi som forbund, medlemmer og fagligt aktive være opmærksomme på? På denne session gennemgår vi, hvordan ophavsretten sikres individuelt og kollektivt for DJs medlemmer. Hør også nærmere om, hvordan rettighedsmidler fordeles til det enkelte medlem eller via støtte til sociale, kulturelle og uddannelses formål (SKU-midlerne).

Kommunikation: Send bedre nyhedsbreve (Arkaden 8)
Få konkrete tips og tricks til, hvordan du laver nyhedsbreve, der bliver åbnet og læst. Vi gennemgår opsætning af nyhedsbreve i Apsis, udsendelse, splittest og rapportering. Denne session er særligt til dig, der arbejder med grupper/kredse/specialforeningers nyhedsbreve.

12.30 Frokost og tak for denne gang

Baggrundsfarve

DJ

Pris og tilmelding