AFHOLDT. Er lyd mediernes fremtid?
Bør medierne have en strategi for lyd, der rækker udover de efterhånden klassiske podcasts? Få indsigt i den digitale udvikling, og hør Zetland fortæller om deres erfaringer med oplæste artikler.
Mathias Stilling Ambus
Hvornår
04. november 2018 09:30-17:00
Hvor
Odeon, Odeons Kvarter 1, 5000 Odense
Den teknologiske udvikling peger på, at brugerne i fremtiden vil tilgå medieindhold med ørerne i stedet for øjnene. Det sker bl.a. gennem stemmestyret interface eller de såkaldte digitale assistenter.
Lars K. Jensen, en af branchens digitale frontløbere, giver sit perspektiv på, hvordan dét at udkomme på lyd kan give særlig værdi for brugerne.
For lidt over et år siden indførte Zetland, at deres abonnenter kunne lytte til alle artikler oplæst af journalisten bag. Det blev hurtigt populært, og efter få måneder blev en stor del af artiklerne lyttet til. Chef for lyd på Zetland, Hakon Mosbech, gør status på mediets erfaringer og planer med lyd for fremtiden.