Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Webinar for ledere i DJ: Ledelse og design af forandringsprocesser

På dette webinar stiller vi skarpt på, hvordan du kan se dine medarbejdere på en ny og anerkendende måde. Vi kigger også på, hvordan du gør kringlede og svære forandringsprocesser på arbejdspladsen mere simple. Få inspiration til, hvordan du som leder kan skabe autentiske og bæredygtige forandringsprocesser i din organisation ved at bruge flere visuelle metoder.

Hvornår

01. september 2020 09:00-10:00

Hvor

Online Vis på kort

Pris

Gratis

Type

Medlemsarrangement

Foråret 2020 har lært os, at forandringer kan komme med lynets hast, og det kræver omstillingsparathed, kreativitet og ikke mindst en anderledes ledelse af vores medarbejdere. Spørgsmålet i fremtiden bliver: Hvordan designer vi rammer, så mennesker (nemmere) kan arbejde sammen?

På webinaret får du indblik i, hvordan en procesdesigner arbejder og hører om teorien bag. Samtidig bliver du introduceret til teknikker til at overføre dette til din egen organisation. 

Med udgangspunkt i sin nye bog Ser du mennesket? - Inspiration til ledelse og design af forandringsprocesser præsenterer Kristine Karlshøj også et par cases, hvor designmodeller er anvendt.

Du bliver her introduceret til tre visuelle metoder:

  1. Sådan griber du en forandring an
  2. Sådan leder du dine medarbejdere igennem en forandring
  3. Sådan designer du den proces, der skal til, for at tackle forandringen

Oplægsholder er Kristine Karlshøj, ledelsesrådgiver, facilitator og procesdesigner. Kristine rådgiver ledere både i det offentlige og private erhvervsliv. Hun er direktør i konsulentbureauet Karlshøj & Co, som primært designer og faciliterer forandringsprocesser i virksomheder og organisationer.

Vært ved webinaret er Niels Bergmann, udviklingskonsulent og arrangementsansvarlig i Forbundet Kultur og Information.

Målgruppe: Arrangementet er forbeholdt ledere, altså medlemmer som har ledelsesansvar.

Arrangør: Arrangementet er en del af rækken af samarbejdet omkring arrangementer for ledere under titlen 'Inspiration og værktøjer til dig som er leder'.

Webinaret er arrangeret af Forbundet Kultur og Information i samarbejde med ATO (Ansatte Tandlægers Organisation), Dansk Journalistforbund, Dansk Psykolog Forening, Danske Scenografer, Den Danske Dyrlægeforening, DM (Dansk Magisterforening), FAOD (Forbundet Arkitekter og Designere), Forbundet Kommunikation og Sprog, JA og Konstruktørforeningen.

Sådan deltager du i webinaret:
Du deltager via din computer eller via en tablet eller smartphone.

Deltager du via PC eller Mac, skal du have installeret Adobe Connect appen. Hent appen til PC her og hent appen til Mac her. 

Deltager du via tablet eller smartphone, skal du før webinaret have downloadet Adobe Connect appen via App Store eller Google Play.

Kort før webinaret starter, sender vi dig på den mailadresse, som du har angivet ved din tilmelding, et link til møderummet.

Du kan gå ind i møderummet ca. 30 minutter før, webinaret starter. Vi anbefaler, du er inde senest 10 minutter før, så du kan nå at sikre dig, at du har god lyd.

Det er vigtigt, at du deltager live i webinaret, så du har mulighed for at påvirke, hvad der sker undervejs! Du kan deltage aktivt i webinaret ved at være med på chatten undervejs. Her kan du skrive kommentarer, spørgsmål og videndele med de andre webinardeltagere.

Webinaret, inkl. chatten, bliver optaget, så du og andre medlemmer kan se og høre det efterfølgende.

Hvad er et webinar?
Et webinar er et live oplæg, hvor du møder en underviser/oplægsholder og andre webinar-deltagere på nettet via din computer, tablet eller smartphone. Du hører underviseren og ser slides og evt. video. Undervejs kan du chatte med de andre deltagere og stille spørgsmål til underviseren og dermed deltage aktivt og påvirke, hvad I kommer ind på. Du behøver blot en computer, tablet eller smartphone, et par højtalere eller måske endnu bedre et par høretelefoner og endelig en nogenlunde god internetadgang, så kan du være med.

Da webinaret afholdes i samarbejde mellem en række organisationer, er det nødvendigt, at vi oplyser dit navn og arbejdssted til den arrangerende organisation. Dermed udveksler vi også oplysning om dit fagforeningsmedlemskab. Ved din tilmelding giver du tilladelse til, at vi kan udveksle disse oplysninger. Oplysningerne udveksles udelukkende med den arrangerende organisation og slettes af denne efter webinaret er afholdt. Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage i form af at framelde dig webinaret.