Gå til hovedindhold
Bliv medlem
Er afholdt

DJ Akademi: Facebook for viderekomne

Lær værktøjerne til stærk kommunikation og markedsføring på Facebook

DJ Akademi: Facebook for viderekomne

Mette Secher DJ Akademi: Facebook for viderekomne

Hvornår

07. oktober 2016 09:00-16:00

Hvor

Gl. Strand 50, 1202 København K

Pris

Kr. 1990 for medlemmer, kr. 3990 for ikke-medlemmer

Type

Kursus

Det er efterhånden en gammel nyhed: Din Facebooksides organiske rækkevidde falder. Det betyder, at færre og færre mennesker ser dine opdateringer – med mindre du betaler for at få dem længere ud. Alle Facebookside-ejere har opdaget det, men langt fra alle har fundet ud af hvordan, de skal forholde sig til den nye virkelighed. Det kan du lære nu!

På dette praktisk orienterede kursus kommer du ind under huden på Facebooks (og dermed også Instagrams) annoncesystem og lærer hvordan du får dine budskaber længere ud til relevante målgrupper. 

Kurset introducerer dig blandt andet til:

Muligheder for målretning på baggrund af Facebooks data om brugerne
Målretning af på baggrund af besøg på website (retargeting)
Målretning på baggrund af e-mail-lister
Målretning på baggrund af videoafspilninger
Måling af ROAS (konverteringssporing)
Opsætning af brugerrejser
De forskellige annonceformater og deres brug
og meget andet... 

Disse ting lærer du på kurset:

Finde relevante målgrupper i Facebooks annoncesystem
Arbejde målrettet med indsamling og brug af data
Finde rundt i Facebooks mange annonceformater
Optimere dit annoncebudget
Måle på effekten af din indsats
… og underviser David Lorentzen tilføjer: ”Sidst men ikke mindst lærer du helt overordnet det, som er svært at sætte på punktform, men som det hele i virkeligheden drejer sig om, når vi taler betalt indhold på sociale medier: Hvordan du bruger annoncesystemet til at understøtte din eksisterende kommunikation og dermed kommer tættere på det ultimative mål, nemlig at ramme rette person på rette tidspunkt med det rette indhold.”

Forudsætning for deltagelse:

For at deltage i kurset kræves, at du har en Facebookprofil, adgang til en Facebookside samt en Facebook annoncekonto med tilknyttet betalingskort. 

Kurset er ikke et kursus i generel kommunikation på sociale medier – den del regner vi med, at du har styr på. 

Før kurset vil du modtage en guide til implementering af Facebook Pixel, som bruges til retargeting. Det vil være en klar fordel, hvis dette er gjort inden kursusdagen.

Underviser:

David Lorentzen har flere års erfaring som rådgiver og underviser af virksomheder og bureauer i annoncering på sociale medier. 
Derudover har han en spraglet karriere bag sig som blandt andet brugsuddeler, butler, og indehaver af en vandpibe-webshop.

David Lorentzen

David Lorentzen har flere års erfaring som rådgiver og underviser af virksomheder og bureauer i annoncering på sociale medier.
Foto: Kasper Kamuk Skovdal