Blogging for business – nu også på LinkedIn
Er du selvstændig/freelancer, kan du med fordel blogge som en del af din markedsføring.
Hvornår
24. oktober 2016 09:00-13:00
Hvor
Gl. Strand 50, 1202 København K
Pris
Gratis for DJ medlemmetr
Type
DJ BIZSESSION
Vi har hyret Abelone Glahn til at få dig i gang, hvad enten du er journalist, kommunikatør, fotograf, grafiker eller noget helt femte.
Kurset er over 2 dage - 24. oktober og 7. november, begge dage kl. 9-13
I en lang periode har virksomhedernes netaktivitet været koncentreret om korte statusopdateringer på de sociale medier, om hurtige og mange beskeder døgnet rundt, om antal likes, shares og followers. De længere uddybende indlæg, som en blog repræsenterer, har været mindre interessante, men muligheden for på sin egen platform over tid at skabe et både professionelt, dynamisk og grundigere indhold er blevet mere attraktiv, jo mere brugerne efterlyser mulighed for fordybelse.
Bloggen er på vej mod en revival, stadig som et af de stærkeste brandingredskaber online, ikke mindst for selvstændige i medie- og kommunikationsbranchen.
Ud over bloggen på eget domaine har den største businessplatform, LinkedIn, åbnet for muligheden for at blogge, og dette er oplagt at udnytte for freelancere/selvstændige inden for forskellige faggrupper til at synliggøre sig med et langt mere omfattende og visuelt CV over for opdragsgivere: Over en million brugere har taget det nye LongPosts modul på LinkedIn i brug, det modul, hvor man har mulighed for at blogge længere indhold. Det udgør en oplagt chance for at nå ud til et nærmest født publikum på 400 millioner mulige læsere – potentielle købere.
Kurset gennemgår
- Bloggen som arbejds- og markedsføringsredskab for den selvstændige, herunder fokus særligt på sammenhængen mellem egen blog på eget domaine, og LinkedIns blogmodul.
- Sådan virker longpostmodulet, de små forskelle på en blog og en longpost
- Hvad gør sig bedst på LinkedIn ”bloggen”, statistik for længde, indhold og sprog og visuelle elementer
- Hvem ser indlæggene, og hvordan deles de mest effektivt, synergi med andre SoMe, og genbrug af stof.
- Hvad kan du som selvstændig/freelancer yderligere bruge blogging til
- Gråzonen i forhold til etik, betalte blogposts mv
- Tidsforbrug og redaktionel indholdskalender
- Smart SEO af blogindlæg
Underviser: Abelone Glahn, kommunikationsrådgiver med speciale i sociale medier, her særligt LinkedIn, Flittig blogger både på LinkedIn og på www.abeloneglahn.dk.
Forudsætninger:
Det er nødvendigt at have en LinkedIn profil.
Det er ikke nødvendigt at have egen blog på forhånd, men en god ide at have en hjemmeside.
Hvis man vil bruge video, skal de ligge på en tilgængelig platform som Vimeo eller YouTube, som der kan linkes til.
Program
Dag 1 (24. oktober):
Vi gennemgår det teoretiske i forkortet udgave, dog ikke gråzonen i forhold til etik, betalte blogposts mv , - Tidsforbrug og redaktionel indholdskalender.
Deltagerne får lektie for og skal til næste gang publicere et indlæg, dele det med de øvrige på linkedIn, dele det i statusopdageringer.
Alle skal til næste gang have læst/ hinandens indlæg og kommenteret ud fra en liste med spøgsmål , som Abelone forsyner dem med.
Dag 2 (7. november):
Vi gennemgår hinandens blogindlæg, ser på statistik for læsning og deling og lærer af resultaterne.
Desuden lægger vi en redaktionel plan for publicering og gennemgår en planlægning af et fornuftigt tidsforbrug.
Tilmelding – bemærk krav om LinkedIn-profil: