Gå til hovedindhold
Bliv medlem
Er afholdt

AFHOLDT. DJ Akademi: Politisk Kommunikation

Få dit budskab igennem til medier og politikere, sæt den politiske dagsorden og bliv en bedre rådgiver. Kurset ledes af Claus Christoffersen, direktør i Agendum, og gæstes af Astrid Haug.

Få hul igennem til politikerne

Jacob Nielsen Få dit budskab igennem til politikerne på Christiansborg.

Hvornår

08. december 2016 09:00-16:00

Hvor

Dansk Journalistforbund

Pris

Kr. 1990 for medlemmer, kr. 3990 for ikke-medlemmer

Type

Kursus

”Vi skal sætte den politiske dagsorden!” Sådan lyder kravet jævnligt fra topchefer til de kommunikationsansvarlige. Men hvordan gør du i praksis? Og hvordan får du fortalt chefen, at pressemeddelelsen i dag er mindre effektiv end Twitter, når dagsordenen skal erobres?

Det kræver, at du har argumenterne og kommunikationsmodellerne parat. På dette kursus vil du få præsenteret en række enkle modeller til at påvirke dagsordenen ligesom du vil få et solidt indblik i, hvordan du i praksis påvirker de vigtigste interessenter i din omverden.

På kurset giver kursusleder, Claus Christoffersen, indsigt i, hvordan du kan sætte dagsordenen overfor politikerne på Christiansborg, embedsmændene på Slotsholmen og den almindelige dansker via de traditionelle og sociale medier. Du får også en række gode råd til, hvad du konkret skal gøre i hverdagen for at blive en endnu bedre rådgiver, som der lyttes til.

Kort fortalt vil du efter kurset bedre være i stand til at udarbejde en succesrig kommunikations­strategi, som kan sætte den politiske dagsorden for din organisation eller virksomhed.

Konkret udbytte

Når du går hjem fra kurset, har du følgende med:

  • En række konkrete modeller, som vil gøre dit arbejde nemmere i forhold til at sætte en politisk dagsorden.
  • En solid forståelse af, hvad der skal til for at sætte en politisk dagsorden hos politikere, embedsmænd, journalister og borgere.
  • En praktisk indsigt i, hvordan man arbejder professionelt med sociale medier og bedst muligt skruer en succesrig kommunikationsstrategi sammen.
  • Et eksemplar af Astrid Haugs bog, ”Sig du kan li’ mig”, der handler om indholdsstrategier for sociale medier.

Målgruppe for kurset

Kurset retter sig mod kommunikationsmedarbejdere og selvstændige, der rådgiver virksomheder eller organisationer.

Undervisningsform

Kurset vil være en kombination af teori, cases, oplæg og kollektive diskussioner. Der forventes en aktiv deltagelse. 

Underviser

Claus Christoffersen, direktør i Agendum. Han har tidligere været ansat som kommunikations­chef i Danske Regioner og Praktiserende Lægers Organisation, presse­ansvarlig i Folketinget og som leder af Dagbladet Aktuelts politiske redaktion på Christiansborg.

Gæsteunderviser

Astrid Haug, der er selvstændig kommunikationsrådgiver i digital strategi og sociale medier. Hun er tidligere særlig rådgiver i Kulturministeriet, pressechef på Christiansborg og Københavns Rådhus samt Community Manager på Berlingske.