Gå til hovedindhold
Bliv medlem
SoMeSprint2024

Social Media Sprint 2024

Tag med på en tour de force i kommunikation på sociale medier anno 2024, når DJ Kommunikation igen åbner dørene til SoMeSprint torsdag den 1. februar.

Social Media Sprint giver dig en serie af korte, fokuserede oplæg om kommunikation på de vigtigste sociale medie-platforme. Arrangementet er for dig, der arbejder professionelt med sociale medier.

TILMELDING HER.

Programmet byder på en blanding af de førende eksperter og cases fra virkeligheden:
 

  • Sociale medier anno 2024

    Katrine Thielke, ekspert i sociale medier

    Det kan føles som at man får klippet en hæl og hakket en tå, når man arbejder med sociale medier i disse dage. TikTok er næsten ude, X er blevet sært og alle foretrækker private beskeder. Hvor skal man gå hen i 2024?

    Katrine Thielke giver sit bud - råt for usødet - på, hvor stængerne kommer til at stå i de kommende år. Hvilke platforme, med hvilke strategier og hvad skal målepunkterne være?

    Katrine Thielke er digital rådgiver og hjælper både private og offentlige virksomheder med at skærpe deres kommunikation på sociale medier. Hun har markeret sig i branchen med blandt andet strategisk brugerinteragerende metoder, der skaber værdi for både afsender og modtager.Katrine har udgivet tre bøger med afsæt i sociale medier, underviser på diplomuddannelsen på DMJX og er ekstern lektor på Københavns universitet.
  • Hvordan ser indholdsproduktion ud, hvis det er nemt?  

    Anne-Mette Bjerre, Virtuel assistent, digital nørd og iværksætter

    Det er ud fra dén tese, at Anne-Mette Bjerre har fået succes med sin virksomhed gennem Instagram-profilen @din_virtuelle_assistent. Hun deler dagligt digitale hacks og tips til at simplificere strategisk indhold, så det giver høj værdi til målgruppen og booster din business. Hun fortæller om sin tilgang og løfter sløret for det spørgsmål, som ændrer, hvor succesfuldt dit content er.

    Anne-Mette er digital nørd og iværksætter, der begejstres af at formidle og simplificere business til mennesker, der har noget på hjerte. Hun underviser og rådgiver i kommunikation og indholdsproduktion på sociale medier. I den forbindelse har hun gjort en dyd ud af at undersøge og forstå, hvordan man kan gøre vejen til målet nemmere, mere givende, effektiv og sjov - og det er netop det, hun formidler. 
  • Thought leadership, CEO-aktivisme eller narcissistisk selvpromovering?

    Uffe Lyngaae, direktør i kommunikationsbureauet Publico 

    Uffe Lyngaae giver sit bud på muligheder og faldgruber, når direktøren træder op på de sociale mediers talerstol.

    Med afsæt i personlige erfaringer, der blandt andet tæller en mindre shitstorm på LinkedIn, giver Uffe Lyngaae en række tips til og perspektiver på, hvad det kræver at blive en LinkedIn-superstjerne uden at miste sin troværdighed som leder. 

    Uffe Lyngaae stifter af og direktør for kommunikationsbureauet Publico, der rådgiver videnstunge organisationer om strategisk kommunikation. Uffe er oprindelig uddannet journalist, men stiftede Publico i 2001, mens han stadig gik på DMJX.  
  • Kan man i virkeligheden sige, at sociale medier er sociale? 

    Clara Filippa Damgaard Andersen, direktør og skaber af Peech 

    Peech lykkes med at skabe et brand på sociale medier, hvor målgruppen tager aktivt del i gennem engagerende indhold. Peech sælger sexlegetøj, og det må man ikke reklamere for på sociale medier. Derfor er organisk rækkevidde og engagement grundpillerne i strategien for at undgå at blive nedprioriteret af algoritmerne eller blive shadowbanned. Clara giver et konkret indblik i strategien at skabe et brand, der skaber engagerende indhold, et trygt rum for følgerne og samtidig fokuserer på visionen om at nuancere begrebet sex. 

    Clara Filippa Damgaard Andersen er medstifter, direktør og social media manager i Peech. Hun har en halv snedkeruddannelse og en bachelorgrad i russisk. Clara står for strategisk udvikling, produktion og planlægning af alt indholdPeechs sociale medier. Clara har et dybdegående indblik i branding på sociale medier og organisk indhold, der skaber værdi for målgruppen. 

  • Væk med tilfældigheder og ind med strategisk indholdsudvikling 

    Anne-Sofie Helms, digital journalist i Rådet for Sikker Trafik

    Rådet for Sikker Trafik har længe arbejdet meget strategisk med indholdsudvikling på sociale medier, hvor de gang på gang lykkes med at skabe engagerende indhold omkring trafiksikkerhed. Kommunikation der rykker adfærd - særligt på Facebook. Anne-Sofie giver et indblik i, hvordan de udvikler indhold på baggrund af strategi, grundige evalueringer og analyser af tidligere indsatser og lader det være ledende i kommende indsatser. Der er nemlig ikke noget, der er overladt til tilfældighederne.

    Anne-Sofie Helms arbejder som digital journalist og har været med i udviklingen af Rådet for Sikker Trafiks sociale medier i knap 8 år. Hun er med i alle led fra den overordnede strategi til idéudvikling, produktion og annoncering. Anne-Sofie er også fotograf og laver de fleste af Rådet for Sikker Trafiks in house videoproduktioner. 

Du kan deltage både som medlem af DJ og som ikke-medlem. Og som medlem kan du i år også deltage digitalt. 

TILMELDING
 

Køb billet med fysisk fremmøde som medlem af DJ 
Pris: 350 kr. for medlemmer af DJ Kommunikation - 1.000 kr. for andre medlemmer af DJ.

Køb billet med fysik fremmøde som ikke-medlem af DJ
Pris 2.000 kr. (begrænset antal)

Køb digital billet som DJ-medlem.
Pris: 275 kr.

Er du ikke medlem af Dansk Journalistforbund - Medier & Kommunikation, kan du melde dig ind og dermed få billetten til mellem 350 kr. og 1.000 kr.

Tidsplan

Torsdag den 1. februar 2024: 

12.00 - 13.00, Dørene åbner
13.00 - 13.10, Velkomst
16.40 - 16:45, Afrunding og slut på dagen

Konferencier: Charlotte Harder, kommunikationschef i Dansk Journalistforbund, Medier & Kommunikation

Se detaljeret tidsplan her.

 

some sprint

Venue 

PRESSEN
JP/Politikens Hus 
Vester Voldgade 33
1785 København V

PROGRAM

Du vil blandt andre møde følgende oplægsholdere:

  • Katrine Thielke, ekspert i sociale medier
  • Uffe Lyngå, direktør i kommunikationsbureauet Publico
  • Clara Filippa Damgaard Andersen, direktør og skaber af Peech
  • Anne-Mette Bjerre, Din Virtuelle Assistent
  • Anne-Sofie Helms, digital journalist i Rådet for Sikker Trafik
SoMeSprint2024

Tilmelding

Køb billet med fysisk fremmøde som medlem af DJ 
Pris: 350 kr. for medlemmer af DJ Kommunikation - 1.000 kr. for andre medlemmer af DJ.

Køb billet med fysik fremmøde som ikke-medlem af DJ
Pris 2.000 kr. (begrænset antal)

Køb digital billet som DJ-medlem.
Pris: 275 kr.

Er du ikke medlem af Dansk Journalistforbund - Medier & Kommunikation, kan du melde dig ind og dermed få billetten til mellem 350 kr. og 1.000 kr.

Mikkel Inumineq