Webinar om Branding
Et brand er en samtale, men hvem råber højest
Hvornår
19. juni 2024 15:00-16:00
Hvor
Online
Type
Webinar
Branding er allestedsnærværende i vores samfund. Det vedrører så forskellige områder som produkter, organisationer, ledere, politikere, steder og oplevelser. Tilgangen til branding har i mange år været præget af en indefra-og-ud tankegang, hvor det er afsenderen, der skaber og ejer brandet. Men sådan fungerer det ikke i dag. Et brand skabes, genskabes og forhandles i en løbende proces mellem afsenderen og en lang række stakeholdere. Brandet eksisterer med andre ord i en retorisk arena, hvor mange forskellige stemmer byder ind og deltager i skabelsen af brandet og forhandlingen af dets mening. Brandledelse bliver derfor et spørgsmål om at forfatte og genforfatte brandet gennem de mange forskellige diskurser, der produceres om det.
Webinaret præsenterer en tilgang til branding, hvor et brand opfattes som et diskursivt brand space, hvor fokus er på samtalerum og interaktion mellem de mange forskellige stakeholdere, der har en interesse i brandet.
Heidi Hansen er ph.d. og lektor ved Syddansk Universitet, hvor hun bl.a. forsker og underviser i kommunikation og branding. Heidi interesserer sig for, hvordan kommunikation organiserer samfund, organisationer og brands gennem tale, skrift og andre former for materialitet inden for områder som branding, ledelse, politik og bæredygtighed. Hun er forfatter til tre bøger og har bidraget til flere antologier. Heidi Hansen har bred erfaring med at undervise i strategisk kommunikation, branding, ledelse og bæredygtighed.
Webinaret er arrangeret af DJ Kommunikation og er åbent for alle medlemmer af Dansk Journalistforbund.