Webinar: Hvordan kommunikerer man til corona-trætte unge?
Få indblik i Københavns Kommunes kommunikation og kom med bag processen, når der skal kommunikeres og eksekveres hurtigt, mens der sideløbende skal landes strategi og kommunikationsplan.
Hvornår
16. december 2020 08:00-09:00
Hvor
Online
Pris
Gratis
Type
Webinar
Kort om oplægsholderen
Victoria Louise Tilsted er kommunikationskonsulent og en del af holdet, der arbejder med cornonakrisehåndtering i Københavns Kommune.
Victoria er specialist i strategisk kommunikation og har før Københavns Rådhus været på den danske ambassade i Hanoi og hos Radikale Venstre på Christiansborg.
Håndteringen af COVID-19-situationen fylder på Københavns Rådhus. Siden slutningen af august har København været i rød zone med høje smittetal. Corona vil (formentligt) fortsætte med at påvirke by og samfund over en længere periode med skiftende nye bølger af smitte. Derfor kører Københavns Kommune en massiv kommunikations- og kampagneindsats om COVID-19 – indtil byen ikke længere er i rød.
I dette webinar zoomer vi ind på kommunikation til unge københavnere. Gruppen har i høj grad udviklet en budskabsblindhed, så snart der bliver sagt corona. Så hvordan kommunikerer man til en gruppe, der er blevet hængt ud for at være overrepræsenteret i statistikken, og som bare gerne vil være unge og ikke blive frataget alt det, der plejer at gøre livet sweet?
Vi kommer med bag processen, når der skal kommunikeres og eksekveres hurtigt, mens der sideløbende skal landes strategi og kommunikationsplan.
Sidst får vi indblik i Københavns Kommunes overordnede corona-krisehåndtering, der kører i fire spor: københavnerne bredt, etniske minoriteter, unge og internt på landets største arbejdsplads.
Oplægget er for alle medlemmer af DJ – Medier og Kommunikation, og det kræver tilmelding for at kunne deltage i webinaret. Du modtager deltagerlink senest dagen før webinaret.