Astrid Haug: Valgkamp i en Covid-19 digital verden
Hvordan driver man en kampagne, som kun skal leve digitalt, hvordan mobiliserer man vælgere og aktiverer dem til at stimle sammen ved stemmeurnerne under en pandemi? Astrid Haug kommer på dette webinar med sit bud.
Hvornår
22. oktober 2020 08:00-09:00
Hvor
Online
Pris
Gratis
Type
Webinar
Om Astrid Haug
Rådgiver indenfor sociale medier, digitalisering og strategisk kommunikation. Hun har skrevet fire bøger om disse emner, og bliver ofte brugt som ekspert i medierne indenfor sociale medier og politik. Hun skriver tech-klummer i Politiken og er medlem af en række bestyrelser, bl.a. Unicef Danmark, Nørrebro Teater og Symbion, samt en række advisory boards.
Hun har arbejdet på præsidentkandidat John Kerrys valgkamp i 2004, som pressechef på Christiansborg, særlig rådgiver i Kulturministeriet samt community manager på Berlingske.
Hun er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet.
En af historiens måske mest dramatiske valg ligger d. 3. november, hvor amerikanerne skal vælge, om deres næste præsident skal hedde Joe Biden eller fortsat Donald Trump.
Som en del af optakten inviterer DJ Kommunikation dig til at se på nogle af de kommunikationsfaglige aspekter, der gør denne valgkamp helt særlig.
Torsdag d. 22. oktober ser vi nærmere på, hvordan Covid-19 påvirker valgkampen. Hvordan driver man en kampagne, som kun skal leve digitalt, hvordan mobiliserer man vælgere og aktiverer dem til at stimle sammen ved stemmeurnerne under en pandemi?
Vi har invitereret Astrid Haug til at holde et udvidet morgenboost om, hvordan man laver politiske kampagner i en Covid-tid. Der vil være mulighed for spørgsmål til sidst i oplægget.
I tidens ånd vil det foregå digitalt, og du må derfor selv sørge for kaffe og croissant, som vi ellers sædvanligvis byder på til vores morgenboosts. Vi poster webinar ID og kode på Facebook-begivenheden aftenen inden.