Gå til hovedindhold
Bliv medlem

Bliv en del af DJ Kommunikations bestyrelse

DJ Kommunikation holder generalforsamling den 9. marts 2025 i Odense, hvor der er mulighed for at tale med gode fagkollegaer og engagere sig i det faglige arbejde. I år er der valg til 3 bestyrelsesposter samt til suppleant-poster.

Bestyrelsen i DJ Kommunikation

Sådan arbejder bestyrelsen

I bestyrelsen arbejder vi for at styrke fællesskabet og forbedre arbejdsvilkårene for kommunikatører. Vi har en praktisk tilgang og arbejder både strategisk og operationelt.

Møder og engagement

Bestyrelsen holder 10-12 møder om året:

  • Halvdelen er online-møder
  • Halvdelen er fysiske heldagsmøder
  • To seminarer årligt: ét dagsseminar og ét weekendseminar med overnatning

Derudover samarbejder vi om fx:

  • Planlægning af kurser, events og netværksmøder
  • Styrke og forbedre arbejdslivet i kommunikationsbranchen
  • Medlemskommunikation: nyhedsbreve, indhold til sociale medier og debatindlæg

Vi er en arbejdende bestyrelse, og derfor forventes det, at alle bestyrelsesmedlemmer er med til at løfte fælles opgaver. Arbejdet fordeles efter tid og kompetencer, så ingen bliver overbebyrdede, og vi alle kan passe vores arbejde ved siden af.

Vi ved, at man i nogle perioder har mere tid til det faglige arbejde end i andre. Vi løfter i flok og tager hensyn til hinanden.
Som bestyrelsesmedlem bliver man valgt for to år, hvor man som suppleant bliver valgt for ét år.

Bestyrelsen består af:
Forperson på valg i lige år
3 bestyrelsesmedlemmer på valg i lige år
3 bestyrelsesmedlemmer på valg i ulige år
Suppleanter på valg hvert år, medmindre man er trådt ind som bestyrelsesmedlem.
Næstforperson og kasserer bliver valgt internt i bestyrelsen for et år ad gangen.

Tid og kompensation

Bestyrelsesarbejdet kræver, at du kan afsætte tid til møderne og arbejdsgrupperne. Hvis du mister lønindkomst på grund af bestyrelsesmøder, kan du søge kompensation for tabt arbejdsfortjeneste.

Vi forstår, at engagementet kan variere over tid. Derfor er vi fleksible og tager hensyn til, at nogle har mere tid i visse perioder end andre.

Sådan stiller du op

På generalforsamlingen får alle kandidater ca. 2 minutter til at præsentere sig selv.
Ønsker du at dele din opstilling på forhånd, kan du sende en kort tekst om din baggrund og motivation til forperson@djkommunikation.dk.

Er du forhindret i at deltage, kan du sende din opstilling samt en fuldmagt til en fra bestyrelsen, som vil præsentere dig for forsamlingen.

Vi har brug for stærke kræfter – håber, du vil være med!

Formålsbeskrivelse for DJ Kommunikation

DJ Kommunikation er en specialgruppe i regi af Dansk Journalistforbund - Medier og Kommunikation.  
 
DJ Kommunikations formål er at være det stærkeste faglige fællesskab for kommunikatører. 
 
DJ Kommunikation arbejder for at sikre, at medlemmerne har gode arbejdsvilkår gennem hele arbejdslivet og tilbyder via diverse arrangementer sine medlemmer udvikling og inspiration, så de altid er på forkant med de muligheder og tendenser, som er i kommunikationsfaget og -branchen. 
 
Se også: Vedtægter for DJ Kommunikation 
 

Fandt du den information du søgte

Dette er ikke en kontaktformular, men feedback til indholdet på siden.
Søger du svar på et konkret spørgsmål? Ring til DJ på tlf. 3342 8000 eller skriv til dj@journalistforbundet.dk