Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Han var stadig elev da han begyndte at vinde priser

​​​​​​​Siden er det blevet til talrige prisvindende forsider og topplaceringer ved nationale og internationale konkurrencer, lige som Martin Bubandt også udstiller sine billeder både herhjemme og i udlandet.

Lund og Løkke

Martin Bubandt

Mød også Martin Bubandt i Århus den 29. februar, hvor han tager os med ind i refleksioner, metoder og tilgang til sit portrætfotografi.
MERE OM FOTOSALON OG TILMELDING

 

Han har sin helt egen stil. Upoleret, skarp, nærgående. Og han har raffineret den over mange år. Allerede tilbage i 2006 kan man finde en indstillingstekst, hvor nogle indstiller Martin til en pris blandt andet med ordene ”fordi hans billedserie fra årets Cannes-festival var utrolig mærkelig, utrolig grim og utrolig smuk – på samme tid.” Sådan er det stadigvæk.

Hans portrætter af Prins Henrik, Jørgen de Mylius og i stribevis af andre kendisser, finder vi i magasiner som Ud & Se, Politiken og Euroman. Flere har resulteret i at Martin Bubandt er kommet hjem fra fest med prisen Magazine Cover of the Year under armen. Han giver det kommercielle et kunstnerisk udtryk for virksomheder som Carlsberg, Oakley, Audi, Cowi og andre kendte brands.

På FotoSalon i Århus den 29. februar fortæller Martin Bubandt med udgangspunkt i en række af sine portrætter anekdoter om vanskelige optageforhold og andre benspænd, lige som han tager os med ind i refleksioner, metoder og tilgang til sit portrætfotografi.

Et af hans seneste billeder er dette dobbeltportræt af Lars Løkke og Anders Lund Madsen til en reklame for Egmonts fremadstormende podcastsatsning Talk Town.