Gå til hovedindhold
Bliv medlem Menu

Den visuelle identitet

​​​​​​​Det koster hurtigt en million, når man skal skabe en stærk visuel identitet. Hør hvorfor, når grafisk designer Claus Lillerup folder de grafiske virkemidler ud, som de danske virksomheder og organisationer gør brug af.

Claus Lillerup

Maiken Norup

Det er langt fra tilfældigt eller bare en mavefornemmelse, når Danske Bank går i Netto-farver eller GF-forsikring går i grønt. Der ligger mange timers analyse bag, når der skal lægges en helt ny visuel identitet, som også skal gennemsyre en hel organisation.

Den visuelle identitet skal tage udgangspunkt i virksomhedens strategi og forretning. Men hvordan vælger man rigtigt med en million i ryggen til en ny visuel identitet, og hvad gør man på et mikro-budget i en en-mands-virksomhed?

Oplægget er både for dig, som arbejder med visuel kommunikation og dig, som øver dig på det. Claus Lillerup udstyrer dig med en vokabularium til den visuelle verden af logoer, skrifttyper, billedsprog, farver osv.

Claus Lillerup er Head of Design i Cope, som er et digitalt bureau i København. Han arbejder med visuel identitet, branding og konceptudvikling. Han har tidligere været ansat hos Advice Digital og Bysted. Hans kunder er bl.a. Danske Bank, Bang & Olufsen, Vejdirektoratet og Fagbladet Folkeskolen.

Claus Lillerup er er uddannet på linjen for Grafisk Design og Illustration fra Danmarks Designskole, og han underviser til tider i visuel kommunikation og branding på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Læs mere om Cope og Claus Lillerup på disse links:

Fandt du den information du søgte

Dette er ikke en kontaktformular, men feedback til indholdet på siden.
Søger du svar på et konkret spørgsmål? Ring til DJ på tlf. 3342 8000 eller skriv til dj@journalistforbundet.dk