Gå til hovedindhold
Bliv medlem
moms banner

Delegeretmøde

#delmøde25

Delegeretmødet 2025 afholdes 27. - 28. april på Hotel Nyborg Strand.
Delegeretmødet er DJ’s øverste myndighed og holdes hvert andet år.

Læs mere om, hvad delegeretmødet er, og hvorfor du skal interessere dig for det

Delegerede til delegeretmødet vælges i DJ’s medarbejderforeninger og specialgrupper, typisk på deres generalforsamlinger. Ved at logge ind på MitDJ øverst i højre hjørne, kan du se, hvor du er organisatorisk medlem.

Det er også på delegeretmødet, at DJ's hæderspris, Carsten Nielsen legatet, uddeles. Du kan foreslå en modtager senest 2. april.

Sådan bliver du delegeret


 

delegeretmøde banner

Stil op til DJ's hovedbestyrelse eller formandskab 2025

Eller læs om kandidaterne og deres mærkesager her

Værd at vide om delegeretmødet 2025

Hvem kan deltage på delegeretmødet?

De valgte delegerede, herunder hovedbestyrelsen og formandskabet, dirigenterne, en observatør fra Ledere i DJ (jf. vedtægternes § 22 stk. 3), relevante medarbejdere fra sekretariatet, repræsentanter fra fagbladet Journalisten, DJ’s æresmedlem og udvalgte gæster.
Herudover inviteres en repræsentant fra hver af de studerendes medier.
Desuden har alle øvrige DJ-medlemmer adgang til og taleret på delegeretmødet.

Hvor afholdes delegeretmødet?

Mødet afholdes på Hotel Nyborg Strand, Østerøvej 2, 5800 Nyborg.

Program og dagsorden

Mødet starter søndag den 27. april kl. 11.00 og registreringen åbner kl. 10. Mødet forventes at slutte mandag den 28. april kl. 17.00.

Dagsorden

1. Valg af to dirigenter
2. Nedsættelse af valgudvalg og redaktionsudvalg
3. Hovedbestyrelsens beretning og de fagpolitiske prioriteringer for den kommende periode
4. Årsregnskaber 2023 og 2024
5. Forslag til vedtagelser
6. Forslag til vedtægtsændringer
7. Budget 2025 og budgetramme 2026
8. Valg
                      a. Formand
                      b. Næstformand
                      c. 13 medlemmer af hovedbestyrelsen
                      d. 6 suppleanter til hovedbestyrelsen
                      e. Ekstern revisor, faglig revisor og faglig revisorsuppleant
                      f. Ophavsretsfondens bestyrelse

Dagsordenen er tilrettelagt sådan, at delegeret­mødet skal godkende beretning, og beslutte de fagpolitiske prio­ri­­te­ringer, vedtagelser, vedtægtsændringer, regnskaber og budgetter, inden man vælger formandskab og hovedbestyrelse mv.

Tilmelding

Valgte delegerede modtager en mail med et link til tilmelding, overnatning og forplejning den 20. marts. Tilmeldingen er åben indtil den 2. april 2025.

Egenbetaling for medlemmer, der ikke er valgte delegerede

Medlemmer, der ikke er valgte delegerede, men som ønsker at deltage på delegeretmødet, opkræves den faktuelle pris for forplejning. Prisen udgør kr. 1.958.-. Derudover står man selv for overnatning i forbindelse med mødet.

Tilmelding ved henvendelse til Eventafdelingen i DJ. Tilmeldingen er åben den 20. til 2. april 2025.

Man kan ikke deltage ved at møde op på selve delegeretmødet uden en forudgående tilmelding.

Transport og parkering

Du skal selv sørge for transport til Nyborg. Delegerede med mere end 4 timers rejsetid, bopæl på Bornholm eller Grønland tilbydes en overnatning lørdag aften eller betaling for kørsel i egen bil.

Du vil efter mødet modtage en mail med et link til at bede om transportrefusion. Du får dækket udgiften svarende til billigste offentlige transport (jævnfør Rejseplanen). Det vil være muligt at lave transportrefusion frem til og med den 1. maj.

Der er arrangeret bustransport fra Nyborg Station i tidsrummet kl. 9.45-11.00, ligesom der vil være busser til stationen efter delegeretmødets afslutning. Busserne kører i pendulfart.

Der er 600 gratis p-pladser ved Hotel Nyborg Strand og 56 ladestandere (Clever, Norlys, E.ON).

Indkvartering

Alle deltagere indkvarteres fortrinsvis på enkeltværelser på Hotel Nyborg Strand. Ved tilmelding kan man angive, hvis man ønsker at dele værelse med 1-2 af de øvrige deltagere.

Værelserne vil være til disposition fra kl. 14.00 på ankomstdagen og skal forlades senest kl. 10.30 på afrejsedagen. Nogle værelser kan dog allerede være til disposition fra kl. 10.00.

Papirløst møde

Hovedbestyrelsen har truffet en beslutning om, at delegeretmødet skal være papirløst. Alle dokumenter vil derfor være tilgængelige i en Event app, der kan tilgås på Internettet med et personligt login, der udsendes 11. april. Alle deltagere skal derfor medbringe en bærbar computer eller en tablet og opladning til denne. Der vil være stik til opladning ved bordene i salen.

Dokumenter

Alle relevante uploades løbende her på siden. Beretning, dagsorden og regnskaber vil være til rådighed senest den 11. april.

Forplejning

Søndag morgen fra kl. 10.00 serveres morgenkaffe med brød. Der serveres frokost begge dage og en to-retters middag søndag aften. Ønsker til særlig forplejning skal anføres ved tilmelding. Der kan ikke serveres særlig forplejning, hvis det ikke er bestilt i forvejen.

Fotografering

Der vil være en fotograf, som tager billeder til nyhedsdækningen af delegeretmødet både til Journalisten og til journalistforbundet.dk. Ønsker du ikke at være på billederne, skal du meddele det til sekretariatet ved din ankomst.

Hvis du selv tager billeder, skal du være opmærksom på at overholde reglerne for databeskyttelse. Fotos er persondata, og fagforeningsmedlemskab er følsomme persondata. Derfor må du som udgangspunkt ikke tage fotos af delegerede. Tager du billeder kun til privat brug, er det ikke omfattet af GDPR, men vær sikker på, at du så ikke deler billederne - heller ikke på sociale medier. Og det er god stil at spørge personerne om lov, inden du tager billedet.

Opstilling til Hovedbestyrelsen

På delegeretmødet vælges formand, næstformand, 13 medlemmer til Hovedbestyrelsen samt 6 suppleanter. Medlemmer af DJ kan stille op til valget til Hovedbestyrelsen indtil mandag den 28. april kl. 10.00. Forinden skal kandidater aflevere en udfyldt stillerliste til dirigenterne. Læs mere i vedtægternes §25.

Du kan allerede nu indsende dit kandidatur på denne side. Du skal dog stadig aflevere en stillerliste fysisk på selve mødet.

Safetyfond banner

Safetyfond indbetalinger