Illustration: Wordle

Hvad skal fremtidens mediearbejder kunne?

09. feb. 2016 – kl. 13.30
Del:
Der bliver nok at se til for fremtidens mediearbejder? Indhold skal laves, markedsføres og distribueres. Med mange kanaler, kompetencer og konkurrenter, er der brug for at sætte fokus på fremtidens største udfordringer for mediemennesket. DJ sætter gang i udviklingsarbejde, og vi vil gerne høre medlemmerne.

Hvad skal DJ’s medlemmer kunne om 10 år? Hvordan skal de være rustet til at imødegå kompetencekrav og krav fra kilder og mediebrugerne?

Det var nogle af de centrale spørgsmål som DJ’s uddannelsesudvalg tog fat på, da man havde inviteret en række medlemmer fra alle dele af branchen til at diskutere, hvad der skal til for begå sig i medie- og kommunikationsbranchen fremover.

Deltagere på mødet var blandt andre studerende-repræsentanter, en kommunikationschef, en fagfotograf, en selvstændig kommunikatør, en grafiker, en redaktionssekretær og tillidsrepræsentant, en underviser og journalister på tv og radio. Altså fra mange dele af DJ’s medlemsskare.

DJ’s næstformand Tine Johansen var med til mødet, glæder sig til det kommende arbejde:

”Det var meget inspirerende at samle en flok interesserede DJ’ere til at tale om fremtidens uddannelse og efteruddannelse – både dem, der er på vej ud i branchen, og dem, der har været der længe. Jeg fik noget at tænke over og inspiration til arbejdet i uddannelsesudvalget.” 

Vær med til at forme fremtiden

Arbejdet i udvalget er blandt andet en grundsten til at forme DJ’s politik og holdninger til grund - og efteruddannelserne for DJ’s medlemmer. Og med DJ’s indflydelse på branchens uddannelser og efteruddannelse er det ikke ligegyldigt, hvilke input udvalget får.

Derfor inviterer vi nu også andre medlemmer til at give sin mening til kende:

Hvad skal en mediearbejder kunne nu og fremover? Giv dit besyv med - og gør os gerne klogere på rapporter, fremtidsscenarier og andet, der kan give inspiration til DJ’s videre arbejde med at understøtte fremtidens mediearbejder.

Tags: Beskæftigelsespolitik, Efteruddannelse Af: Troels Johannesen

Kommentarer

Kommentarer

Relateret indhold

Forbund med indflydelse
DJ arbejder målrettet med politisk dialog for at varetage dine interesser. Arbejdsvilkårene i medie- og kommunikationsbranchen er i høj grad bestemt af de rammer, som politikerne udstikker. DJ...
Læs mere
DJ BIZ-bloggen
Over 20 % af DJs medlemmer arbejder som selvstændige/freelancere. Bloggen her har fokus på alle jer, der er jeres egen chef og drives af konsulent i DJ Kirstine Baloti. Følg bloggen her
Læs mere
Dagpenge set med nørdøjne
Over 20 % af DJs medlemmer arbejder som selvstændige/freelancere. Bloggen her har fokus på alle jer, der er jeres egen chef og drives af faglig konsulent i DJ Kirstine Baloti. Følg bloggen her
Læs mere

Relaterede nyheder

Styrk dine kollegers efteruddannelse
Ny konference arrangeret af Pressens Uddannelsesfond sætter fokus på behov for efteruddannelse. Og det er der behov for i en tid, hvor for få DJ-medlemmer tager på efteruddannelse. DJ’s næstformand...
Læs mere
DJ: Flere skal på efteruddannelse
Ny undersøgelse for DJ og Danske Medier viser, at 35 % af deltagerne aldrig tager på efteruddannelse. Det skal der gøres noget ved, mener DJ’s næstformand Tine Johansen, der vil have efteruddann...
Læs mere
DJ udbyder nye endags-kurser for kommunikatører
DJ Akademi er en ny kursusrække for kommunikatører. DJ afvikler inden sommer i alt tre endagskurser med fokus på at løfte professionelle kommunikatørers faglighed.
Læs mere

Arrangementer

Grundlæggende webudvikling med HTML og CSS (DJ rabat)
Kurset henvender sig til journalister, fotografer, kommunikationsmedarbejdere og andre formidlere
Læs mere
DJ Akademi - Styrk organisationens interne kommunikation
- Med dig selv som strategisk spydspids! Her er kurset, som giver dig redskaber og viden, der ruster dig til at arbejde med intern kommunikation i organisationen. Du får argumenter og...
Læs mere
Konference: genopdag efteruddannelsen!
Brugen af efteruddannelse falder støt hos journalister og kommunikationsfolk. Hvorfor? Og er det så grelt, at det kan gå ud over den faglige udvikling og konkurrencedygtigheden i den danske mediebranc...
Læs mere