Det må du (ikke) på sociale medier

Del:
Udviklingen på sociale medier går stærkt, mens juraen halser efter. Det betyder, at uanset om man er journalist, kommunikatør, fotograf eller andet, så er der mange juridiske faldgruber og gråzoner på sociale medier.

DJs kursuslokale, Gammel Strand 50, stuen

25. februar 2016. Kl. 9 til 10.30
Arrangør: Dansk Journalistforbund
Pris: Gratis (No-Show-Fee) men tilmelding er nødvending

Dem bør du se at få styr på, så du ikke pludselig kommer i klemme juridisk, økonomisk eller moralsk. Dette oplæg har ikke til formål bare at sætte barrierer op og lave løftede pegefingre, men at fortælle dig hvordan du gør tingene rigtigt.

Eksempler på situationer, hvor jura spiller en rolle i en professionel hverdag med sociale medier kunne være: Under hvilke omstændigheder må du bruge et foto, du har fundet på Facebook, i din artikel eller på dit website? Hvordan må du bruge indhold fra andres Twitter- og i Instagram-profiler? Hvilken type indhold må du dele på Twitter? Hvordan laver du konkurrencer og markedsfører du din virksomhed eller dit produkt på sociale medier – inden for lovens grænser? Og meget mere. 

Dansk Journalistforbunds jurist, Anders Sevel Johnsen, er en af eksperterne på området. Han vil til denne event give dig en hurtig, men yderst velfunderet gennemgang af de vigtigste ting, du skal vide for at blive en topprofessionel bruger af sociale medier – nu også med styr på det juridiske. Vi sørger for, at der også er tid til, at du kan stille spørgsmål.

Her kan du tilmelde dig Det må du (ikke) på sociale medier
OBS: Gratis for alle

Bemærk at der opkræves et No-show-fee på 50 kr. Beløbet betales kun, såfremt deltagere enten ikke møder op til arrangementet eller melder fra efter fristen, som er mandag den 22. februar 2016. 

Afbud skal sendes til event@journalistforbundet.dk.  

Relateret indhold

Gode råd, hvis du er udsat for chikane
Chikane i form af nedsættende mails, kommentarer og sågar trusler er desværre hverdagskost for mange ansatte i mediebranchen. De digitale medier har gjort det nemt fx kontakte journalister via...
Læs mere
Små, selvstændige kommunikatører og journalister
Netværket er for de kommunikatører/journalister, som har en lille biks og noget mere fast arbejde ved siden af.
Læs mere
Fotorejser
Et netværk for fotografer og fotojournalister, som ønsker at rejse med fotografering –og/eller dygtiggørelse indenfor fotografi og billedbehandling- som formål.
Læs mere

Relaterede nyheder

Voxpop: Det gør vores arbejde meningsfuldt
Hvad kendetegner et meningsfuldt arbejde? Vi har spurgt seks forskellige medlemmer, og den faglige udfordring vægter højt. De vil gerne både flyttes - og flytte noget selv.
Læs mere
Mediernes tilstand i Danmark
DJ samarbejder med SDU og Publicistklubben om undersøgelsen Mediernes Tilstand i Danmark. DJ-medlemmer modtog spørgeskema torsdag.
Læs mere
DJ udbyder nye endags-kurser for kommunikatører
DJ Akademi er en ny kursusrække for kommunikatører. DJ afvikler inden sommer i alt tre endagskurser med fokus på at løfte professionelle kommunikatørers faglighed.
Læs mere

Arrangementer

DJ Akademi - Styrk organisationens interne kommunikation
- Med dig selv som strategisk spydspids! Her er kurset, som giver dig redskaber og viden, der ruster dig til at arbejde med intern kommunikation i organisationen. Du får argumenter og...
Læs mere
Konference: genopdag efteruddannelsen!
Brugen af efteruddannelse falder støt hos journalister og kommunikationsfolk. Hvorfor? Og er det så grelt, at det kan gå ud over den faglige udvikling og konkurrencedygtigheden i den danske mediebranc...
Læs mere
JobWorkShop - skriv så du bliver kaldt til samtale!
Mange af DJs medlemmer er gode til at skrive. Men de fleste kan blive bedre til at skrive en moderne effektiv jobansøgning. Lær at skrive personligt, konkret, virksomhedsrettet og om fremtiden.
Læs mere